F1 Zvednutí a úpravy Freelandera do terénu

Freelander I, II

Moderátor: Safraporte

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
tagr
Příspěvky: 2254
Registrován: 18 lis 2009 06:49
auto: Freelander 2004
Bydliště: PRAHA
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvednutí a úpravy Freelandera do terénu

#501 Příspěvek od tagr » 20 čer 2010 16:36

:( já ted nestíhám, nevím kterým směrem pak jedete jsem z JM , tak jedině ,že se stavíte cestou, omlouvám se :sad , ale uvidíme :)
Učím se a snažím se dostat ,,DRÁČKA" dál tak FREE A VŠEM ostatním LAND ROVERŮM šťasné ježdění. 6x6 je sen ,ale i ty se někdy splní.

Uživatelský avatar
macejky1
Příspěvky: 2214
Registrován: 18 lis 2008 13:06
tel.: 736245909
auto: EX Freelander, RRC
Bydliště: Trebíc
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvednutí a úpravy Freelandera do terénu

#502 Příspěvek od macejky1 » 21 čer 2010 08:52

Mylda píše:Zdravím, tak už jsme pokřtili ochranej plech. Při jizdě ve vyjetých kolejích s vojezkem nás to do nich stáhlo a krajem plechu narazilo. rana jako sviňa. plech pokroucenej, nejty odlítly, nějakej ten šroub se vyrval. Takže plech byl funkční a ještě je. Jen musíme znovu trochu přidělat. Holt je nám už Freelander malej do terénu. Chtělo by to nějakýho většího bráchu....
Ty ses zvíre. :lol: :lol:
A ted si predstav jak by to vypadalo kdyby tam byl jen ten originální plastík :D

Takze to dostalo ránu z boku ?? A co ten hliníkovej rám tomu se nestalo nic ? jen to z nej odtrhlo ten plech ?
EX-FREELANDER 2.0Di - lift 2", zátěž. pruž., 29" AT/MT, polybush, CB, webasto, zahrada, HELLA, šnorchl
RRC 3.5V8 EFI MY1986 - Barnabáš ve fázi vývoje
Harley Davidson Street 750 MY2018 - custom

Uživatelský avatar
macejky1
Příspěvky: 2214
Registrován: 18 lis 2008 13:06
tel.: 736245909
auto: EX Freelander, RRC
Bydliště: Trebíc
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvednutí a úpravy Freelandera do terénu

#503 Příspěvek od macejky1 » 21 čer 2010 10:16

Zrovna jsem si ríkal, ze se tohle téma uz dlouho nepohnulo tak ze sem zase neco dám. A shodou okolností je to zrovna zesílená ochrana motoru s hodne zesíleným nájezdákem. Delal jsem to pro sebe a pro Tagra a zrovna ted o víkendu jsem to dokoncil ( protoze chcalo, nemohl jsem delat na baráku a nudil jsem se ).

Je to vlastne presná kopie toho hliníkovýho rámu pod motor jen je udelaná z oceli. V prední cásti "nájezdák" a vzadu kde se opírá do nápravnice je ale hodne zesílenej. Prekrytý je to pak AL plechem v síle 5/6,5mm. V nejkrytyctejsím míste jsou ty hliníky zdvojený takze je tam cca 13mm hliníku na pomerne krátký páce. Tohle by melo Freecko, který je docela lehký, pri rozumný rychlosti nárazu bezpecne udrzet. Vsechny srouby jsou samoze nerez.
Taky to docela pekne resí prístup k motoru treba pri výmene oleje. Protoze ted stací povolit 6 dobre prístupných sroubu a sundat jeden plech.

Pár fotek pro názornost:
Přílohy
Fotografie-0030.jpg
(247.49 KiB) Staženo 1149 x
Fotografie-0031.jpg
(199.87 KiB) Staženo 1147 x
Fotografie-0032.jpg
(178.3 KiB) Staženo 1142 x
Fotografie-0033.jpg
(160.06 KiB) Staženo 1146 x
Fotografie-0034.jpg
(140.62 KiB) Staženo 1146 x
EX-FREELANDER 2.0Di - lift 2", zátěž. pruž., 29" AT/MT, polybush, CB, webasto, zahrada, HELLA, šnorchl
RRC 3.5V8 EFI MY1986 - Barnabáš ve fázi vývoje
Harley Davidson Street 750 MY2018 - custom

Uživatelský avatar
Mylda
Příspěvky: 227
Registrován: 02 črc 2009 11:45
auto: DII TD5
Bydliště: Českomoravská vrchovina

Re: Zvednutí a úpravy Freelandera do terénu

#504 Příspěvek od Mylda » 21 čer 2010 12:49

macejky1 píše:Ty ses zvíre. :lol: :lol:
A ted si predstav jak by to vypadalo kdyby tam byl jen ten originální plastík :D

Takze to dostalo ránu z boku ?? A co ten hliníkovej rám tomu se nestalo nic ? jen to z nej odtrhlo ten plech ?

Já jsem v tomhle zrovna nevinně;) Když se vozí dřevo, tak se jde i přes mrtvoli :D Ránu to dostalo kousek od předního pravýho šroubu,kterej je trochu povytaženej, takže to "tlumil" ještě ten nájezďák. Bylo to snad ještě zepředu. Jiank se pěkně plech pokroutil a vyrvalo to levej zadní šroub, čeho jsem si vším ze stoje skrz blatník :) Nejty tam taky samo nejsou :) Jo, plastík nasračky a a sedělo by to na motoru:D Koukám, že e bysme potřebovali novej výrobek :D On by si s tím tatka zase poradil, až dostane offroudový choutky...
DII 2,5TD5 "Aurora" r.v.2004 - Pevnostní nárazník, +2" podvozek
exFreelander 2,0Di "Rover" r.v. 2000 - 42mm lift, kryt motoru
Freelander 2

Uživatelský avatar
tagr
Příspěvky: 2254
Registrován: 18 lis 2009 06:49
auto: Freelander 2004
Bydliště: PRAHA
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvednutí a úpravy Freelandera do terénu

#505 Příspěvek od tagr » 21 čer 2010 13:06

Ahoj Maci :dance moc hezké uvidíme v reálu co to snese a hlavně plasty pryč :D prostě MISTR KOVU :clap
Učím se a snažím se dostat ,,DRÁČKA" dál tak FREE A VŠEM ostatním LAND ROVERŮM šťasné ježdění. 6x6 je sen ,ale i ty se někdy splní.

Uživatelský avatar
macejky1
Příspěvky: 2214
Registrován: 18 lis 2008 13:06
tel.: 736245909
auto: EX Freelander, RRC
Bydliště: Trebíc
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvednutí a úpravy Freelandera do terénu

#506 Příspěvek od macejky1 » 21 čer 2010 13:21

Mylda píše:
macejky1 píše:Ty ses zvíre. :lol: :lol:
A ted si predstav jak by to vypadalo kdyby tam byl jen ten originální plastík :D

Takze to dostalo ránu z boku ?? A co ten hliníkovej rám tomu se nestalo nic ? jen to z nej odtrhlo ten plech ?

Já jsem v tomhle zrovna nevinně;) Když se vozí dřevo, tak se jde i přes mrtvoli :D Ránu to dostalo kousek od předního pravýho šroubu,kterej je trochu povytaženej, takže to "tlumil" ještě ten nájezďák. Bylo to snad ještě zepředu. Jiank se pěkně plech pokroutil a vyrvalo to levej zadní šroub, čeho jsem si vším ze stoje skrz blatník :) Nejty tam taky samo nejsou :) Jo, plastík nasračky a a sedělo by to na motoru:D Koukám, že e bysme potřebovali novej výrobek :D On by si s tím tatka zase poradil, až dostane offroudový choutky...
Jestli ti ten plech zachránil neco na motoru, nedej boze prorazenou vanu, tak díky bohu za nej i kdyby to neprezil a musel se vyhodit. Urcite tedy bylo prozretelné ho tam dát :lol:
Az ho tam budete pridelávat znovu tak zkuste dát velkoplosné podlozky a zápustné srouby. Ty by melo hodne zvýsit jeho odolnost proti "odtrzení". To ze se zkroutí kdyz na nej auto naplno lehne je jasný a s tím se nic delat nedá. Takovýhle slupky má pobírat ta prední "radlice".

Nový výrobek se mi taky líbí a snad bude i dobre fungovat. Casem se asi objeví v nabídce jednoho nejmenovaného e-schopu ale jeho cena bude bohuzel dost vysoká. Uz jen díky pouzitému materiálu. Ty AL plechy v síle 5mm a více jsou drahé jako cokoláda. A nerez mi prijde na Freecko moc tezká.
EX-FREELANDER 2.0Di - lift 2", zátěž. pruž., 29" AT/MT, polybush, CB, webasto, zahrada, HELLA, šnorchl
RRC 3.5V8 EFI MY1986 - Barnabáš ve fázi vývoje
Harley Davidson Street 750 MY2018 - custom

Uživatelský avatar
macejky1
Příspěvky: 2214
Registrován: 18 lis 2008 13:06
tel.: 736245909
auto: EX Freelander, RRC
Bydliště: Trebíc
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvednutí a úpravy Freelandera do terénu

#507 Příspěvek od macejky1 » 21 čer 2010 13:26

Jestli muzes tak sem hod fotku toho plechu at vidíme jak to odskákal :lol: :lol:
EX-FREELANDER 2.0Di - lift 2", zátěž. pruž., 29" AT/MT, polybush, CB, webasto, zahrada, HELLA, šnorchl
RRC 3.5V8 EFI MY1986 - Barnabáš ve fázi vývoje
Harley Davidson Street 750 MY2018 - custom

Uživatelský avatar
tagr
Příspěvky: 2254
Registrován: 18 lis 2009 06:49
auto: Freelander 2004
Bydliště: PRAHA
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvednutí a úpravy Freelandera do terénu

#508 Příspěvek od tagr » 21 čer 2010 13:37

:ty jeden...: Jo jo to asi jo, no uvidíme Maci při zkouškách v reálu , :D vždycky se to dá vyměnit, jinak ten kryt co mají 2004-2007 je ještě horší než ten muj původní ta přední radlice je asi jen 8 cm a jinak plast ,DĚS VELEBNOSTI :Ale fuuj:
Učím se a snažím se dostat ,,DRÁČKA" dál tak FREE A VŠEM ostatním LAND ROVERŮM šťasné ježdění. 6x6 je sen ,ale i ty se někdy splní.

Uživatelský avatar
macejky1
Příspěvky: 2214
Registrován: 18 lis 2008 13:06
tel.: 736245909
auto: EX Freelander, RRC
Bydliště: Trebíc
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvednutí a úpravy Freelandera do terénu

#509 Příspěvek od macejky1 » 21 čer 2010 13:40

tagr píše::ty jeden...: Jo jo to asi jo, no uvidíme Maci při zkouškách v reálu , :D vždycky se to dá vyměnit, jinak ten kryt co mají 2004-2007 je ještě horší než ten muj původní ta přední radlice je asi jen 8 cm a jinak plast ,DĚS VELEBNOSTI :Ale fuuj:
A co bys jako chtel kdyz sis koupil auto na jezdení do divadla !!!! :lol: :lol: :lol:

Trhá mi to srdce kdyz jsem to auto videl v reálu jak krásne vypadá a ted si predstavím co s ním budes delat. Kazisvete :lol: :lol:
EX-FREELANDER 2.0Di - lift 2", zátěž. pruž., 29" AT/MT, polybush, CB, webasto, zahrada, HELLA, šnorchl
RRC 3.5V8 EFI MY1986 - Barnabáš ve fázi vývoje
Harley Davidson Street 750 MY2018 - custom

Uživatelský avatar
macejky1
Příspěvky: 2214
Registrován: 18 lis 2008 13:06
tel.: 736245909
auto: EX Freelander, RRC
Bydliště: Trebíc
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvednutí a úpravy Freelandera do terénu

#510 Příspěvek od macejky1 » 21 čer 2010 13:43

Jo a na ten pátek sezen bílí kombinézy, sametový rukavice a nejaký návleky na sedacky a na volant. At se v tom nehrabeme ve spinavejch montérkách :lol: :lol: :lol:
EX-FREELANDER 2.0Di - lift 2", zátěž. pruž., 29" AT/MT, polybush, CB, webasto, zahrada, HELLA, šnorchl
RRC 3.5V8 EFI MY1986 - Barnabáš ve fázi vývoje
Harley Davidson Street 750 MY2018 - custom

Uživatelský avatar
tagr
Příspěvky: 2254
Registrován: 18 lis 2009 06:49
auto: Freelander 2004
Bydliště: PRAHA
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvednutí a úpravy Freelandera do terénu

#511 Příspěvek od tagr » 21 čer 2010 13:46

MACI :angel , NO NEVÍM PRÁCE JAK NA KOSTELE ASI ZABALÍM TY SEDAČKY A BUDE KLID :D JE TO DĚS A PĚKNĚ MNĚ TO ŠTVE I MRZÍ, HOLT KDYŽ SE 2 NEDOHODNOU TAK JE TO TAK JAK TO JE NO :sweat :punch :Sorry:
Učím se a snažím se dostat ,,DRÁČKA" dál tak FREE A VŠEM ostatním LAND ROVERŮM šťasné ježdění. 6x6 je sen ,ale i ty se někdy splní.

Uživatelský avatar
macejky1
Příspěvky: 2214
Registrován: 18 lis 2008 13:06
tel.: 736245909
auto: EX Freelander, RRC
Bydliště: Trebíc
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvednutí a úpravy Freelandera do terénu

#512 Příspěvek od macejky1 » 21 čer 2010 13:50

Já bez bílý kombinézy a hedvábnejch rukavic nemakám !!! :lol: :lol: :lol:

Ale v pohode, jen dej vcas vedet kolik vás prijede at pripravíme nejaký zázemí. Dílna pripravená bude.
EX-FREELANDER 2.0Di - lift 2", zátěž. pruž., 29" AT/MT, polybush, CB, webasto, zahrada, HELLA, šnorchl
RRC 3.5V8 EFI MY1986 - Barnabáš ve fázi vývoje
Harley Davidson Street 750 MY2018 - custom

Uživatelský avatar
cesta
Příspěvky: 535
Registrován: 01 črc 2009 10:08
auto: Freelander I TD4
Bydliště: Koňakov-Český Těšín

Re: Zvednutí a úpravy Freelandera do terénu

#513 Příspěvek od cesta » 24 čer 2010 07:12

Zkontrolujte si ,kdo jste freelandera zvedali nahoru jak vypadaj přední manžety od poloos,ty vnitřní od převodovky.Ta manžeta je více ohnutá a stačí aby byla trochu zpuchřela a praskne.Neni to moc vidět, zasviní to celý vnitřek a nemluvě o tom že se tam dostane prach a špína.
Tagr:Jak jsi mi vedle odpovidal(Poptávka po náhradních dílech) na tu manžetu tak u TD4 to není tak jednoduché s tím dopasováním z jiných aut, včera jsem ji provizorně zalepil, je tam takový domeček s 3 sprohlubněmi takže ta manžeta je tvarovaná, podle toho domečku.1 ks stojí 1215Kč u Eliota.
Přílohy
osa.jpg
osa.jpg (15.91 KiB) Zobrazeno 4331 x
Freelander TD4 2002+Discovery 2 TD5 2001

Uživatelský avatar
macejky1
Příspěvky: 2214
Registrován: 18 lis 2008 13:06
tel.: 736245909
auto: EX Freelander, RRC
Bydliště: Trebíc
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvednutí a úpravy Freelandera do terénu

#514 Příspěvek od macejky1 » 24 čer 2010 07:57

Dobrá rada Cesto - kouknu jak vypadají ty moje.

Ale myslím ze proste odcházejí stárím. To zvednutí na to podle mne nemá moc velkej vliv. Není to zas o tolik aby se uhel natocení poloosy zmenil nejak moc. A aby to slo naplno dolu tak musís mít kolo ve vzduchu a to se moc casto nestává.
EX-FREELANDER 2.0Di - lift 2", zátěž. pruž., 29" AT/MT, polybush, CB, webasto, zahrada, HELLA, šnorchl
RRC 3.5V8 EFI MY1986 - Barnabáš ve fázi vývoje
Harley Davidson Street 750 MY2018 - custom

Uživatelský avatar
cesta
Příspěvky: 535
Registrován: 01 črc 2009 10:08
auto: Freelander I TD4
Bydliště: Koňakov-Český Těšín

Re: Zvednutí a úpravy Freelandera do terénu

#515 Příspěvek od cesta » 24 čer 2010 08:25

No kurňa to jsem si taky myslel,jezdím fakt jen po cestách a po té mojí polňačce,takže jsem si říkal, snad nemůže dojít k tomu maximálnímu propružení,jak se prořezávaly ty díry v podbězích.U té TD4 jsou na tom podběhu hadičky od nafty s tou 5rozbočkou takže i když to mám prořezané na doraz tak ty hadičky jsou nad tím (1cm)a je na nich vidět, že ta tyč řízení po nich sem tam chodí ,což je zhruba naplno.(musím to celé přeložit jinam tu rozbočku)A jinak samo že pokud už je ta manžeta načnutá stářím tak odejde tak jako tak,jen tím zvýšením se to podle mě urychlí.
Freelander TD4 2002+Discovery 2 TD5 2001

Uživatelský avatar
macejky1
Příspěvky: 2214
Registrován: 18 lis 2008 13:06
tel.: 736245909
auto: EX Freelander, RRC
Bydliště: Trebíc
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvednutí a úpravy Freelandera do terénu

#516 Příspěvek od macejky1 » 24 čer 2010 09:55

cesta píše:No kurňa to jsem si taky myslel,jezdím fakt jen po cestách a po té mojí polňačce,takže jsem si říkal, snad nemůže dojít k tomu maximálnímu propružení,jak se prořezávaly ty díry v podbězích.U té TD4 jsou na tom podběhu hadičky od nafty s tou 5rozbočkou takže i když to mám prořezané na doraz tak ty hadičky jsou nad tím (1cm)a je na nich vidět, že ta tyč řízení po nich sem tam chodí ,což je zhruba naplno.(musím to celé přeložit jinam tu rozbočku)A jinak samo že pokud už je ta manžeta načnutá stářím tak odejde tak jako tak,jen tím zvýšením se to podle mě urychlí.
U TD4 se musí otvor vyrezat az nadoraz k nosníku a hadicky natáhnout z boku nosníku. Delali jsme to na Tagrove aute a slo to dobre.

Je ale zajímavý ze u mého 2.0Di kdyz zvednu auto na zvedáku a kola padnou max. dolu tak v pohode protocím kola do max. rejdu na obe strany a od nosníku mám jeste asi 5mm rezervu. Ale u TD4 se pri stejným postupu "klouze" matice od kuláku po tom nosníku.

Jinak teda Free nijak moc nekrízí takze k max. propruzení dochází v terénu docela casto ale nikdy se nám jeste nestalo ani u TD4 ze by se rízení nejak zadrhlo kdyz je potreba zatácek. To max propruzení kdy se u TD4 tycka rízení muze dotknout nosníku trvá vzdy jen chvilku takze pri jízde to ani nepoznás a ani to neklepe. Je ale jasný ze ty palivový hadicky se musí uchytit z boku nosníku aby byly vzdy kryté.
Přílohy
Fotografie-0017.jpg
Fotografie-0017.jpg (194.93 KiB) Zobrazeno 4309 x
EX-FREELANDER 2.0Di - lift 2", zátěž. pruž., 29" AT/MT, polybush, CB, webasto, zahrada, HELLA, šnorchl
RRC 3.5V8 EFI MY1986 - Barnabáš ve fázi vývoje
Harley Davidson Street 750 MY2018 - custom

Uživatelský avatar
macejky1
Příspěvky: 2214
Registrován: 18 lis 2008 13:06
tel.: 736245909
auto: EX Freelander, RRC
Bydliště: Trebíc
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvednutí a úpravy Freelandera do terénu

#517 Příspěvek od macejky1 » 24 čer 2010 10:02

Sem zapomnel napsat ze to prední kolo na fotce uz je ve vzduchu. Takze tohle je max. krízení freelandera. No nic moc ale na druhou stranu je ta samonosná karoserie s címsi jako "polorámem" nebo jak to nazvat opravdu dostatecne tuhá. Nekroutí se a ani nevrzne. A to to co je na fotce není v zádným prípade to nejhorsí co s jsme s nasima autama vyvádeli. To byla jen prestávka na odklizení padlích vetví tak se udelala i jedna fotka.
EX-FREELANDER 2.0Di - lift 2", zátěž. pruž., 29" AT/MT, polybush, CB, webasto, zahrada, HELLA, šnorchl
RRC 3.5V8 EFI MY1986 - Barnabáš ve fázi vývoje
Harley Davidson Street 750 MY2018 - custom

Uživatelský avatar
cesta
Příspěvky: 535
Registrován: 01 črc 2009 10:08
auto: Freelander I TD4
Bydliště: Koňakov-Český Těšín

Re: Zvednutí a úpravy Freelandera do terénu

#518 Příspěvek od cesta » 24 čer 2010 10:40

Jo jo já to tak mám prořezané jak říkáš,až po nosník jen ty hadičky tam jsou navíc,ono to zřejmě u mě zatím chytaj hlavně ty šrouby
toho vrchního kuláku od tyče řízení při tom zatáčení.No každopádně to překopu,zrovna včera jsem se díval jestli by to šlo z boku toho nosníku,nebyl jsem si jistý jak daleko chodí to závaží ,či jak to nazvat od toho řazení,tak už jsi mi odpověděl,když jste to tak dělali. :)
Freelander TD4 2002+Discovery 2 TD5 2001

Uživatelský avatar
macejky1
Příspěvky: 2214
Registrován: 18 lis 2008 13:06
tel.: 736245909
auto: EX Freelander, RRC
Bydliště: Trebíc
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvednutí a úpravy Freelandera do terénu

#519 Příspěvek od macejky1 » 24 čer 2010 10:59

cesta píše:Jo jo já to tak mám prořezané jak říkáš,až po nosník jen ty hadičky tam jsou navíc,ono to zřejmě u mě zatím chytaj hlavně ty šrouby
toho vrchního kuláku od tyče řízení při tom zatáčení.No každopádně to překopu,zrovna včera jsem se díval jestli by to šlo z boku toho nosníku,nebyl jsem si jistý jak daleko chodí to závaží ,či jak to nazvat od toho řazení,tak už jsi mi odpověděl,když jste to tak dělali. :)
No Tagr uz s tím má nalítáno urcite nejakej ten tisíc a v pohode. Ale on má automat takze se na razení raci jeste koukni :D
EX-FREELANDER 2.0Di - lift 2", zátěž. pruž., 29" AT/MT, polybush, CB, webasto, zahrada, HELLA, šnorchl
RRC 3.5V8 EFI MY1986 - Barnabáš ve fázi vývoje
Harley Davidson Street 750 MY2018 - custom

Uživatelský avatar
cesta
Příspěvky: 535
Registrován: 01 črc 2009 10:08
auto: Freelander I TD4
Bydliště: Koňakov-Český Těšín

Re: Zvednutí a úpravy Freelandera do terénu

#520 Příspěvek od cesta » 24 čer 2010 11:12

AHA :)dobrá poznámka, no jo dyk se to tu všude píše ,že má automat.No jo no uvidím kde s tím.
Freelander TD4 2002+Discovery 2 TD5 2001

Odpovědět