Uzavierky na Disco II

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5095
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

#21 Příspěvek od DanoDEF » 16 led 2007 22:48

jezbera píše:Ano Dano, ale tu nejde o to nieco rozobrat a rovnakym sposobom spat zlozit (popr. vymenit pri tom skladani niektory vadny diel kus za kus), ale tu ide o: rozobrat - vymenit polovicu bloku (kvoli otvoru pre vystup tiahla ovladania, alebo ho frezovat - chcem vidiet) - dolpnit donutra cely mechanizmus CDL do uz existujucej rozvodovky - spravne vsetko vymedzit - poskladat. Opakujem, da sa, ale kto je ten kto to urobi? A zaplati? A ked pruser (kt. z toho kuka) a opakujem diely za cca 50 tis, + praca + hmla vsade naokolo. Nedoporucujem! Nema tu s tym nikto skusenost, sam som to vazne a trpezlivo riesil s x ludmi motajucimi sa okolo LR a vysledok (moj) je, ze toto v nasich podmienkach nieje spravna cesta? Vymena je jednoducha, kus za kus, a lacnejsia, a vyskusana. Jedina dolezita vec, aby si vedel, ze si kupil solidnu rozvodovku so znamym poctom km. Ivan
No ked z dvoch troch rozsekanych skladas jednu dobru tak to nie je iba poskladat. Samozrejme je to o case a peniazoch ale robili sme to. Fakt je lacnejsie pouzit repas. V dnesnych servisoch ti to uz nikto nebude robit. Netreba o tom polemizovat.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

discover
Příspěvky: 908
Registrován: 05 pro 2006 11:24
auto: LR D4
Bydliště: Příbramsko
Kontaktovat uživatele:

#22 Příspěvek od discover » 17 led 2007 15:17

to Admin:
Admine, prosím, dá se z WIN-ka poznat, specifikovat jestli a příp. jaká
třeba i nevyvedená uzávěra je namontovaná? Přece nějaký řád to musí mít.
To nemůže být nahodile. Díky

jezbera ivan
Příspěvky: 1054
Registrován: 16 led 2007 20:10
tel.: +421 917 189 010
auto: D3 2007 + D4 2012
Bydliště: SK - Zálesie

#23 Příspěvek od jezbera ivan » 17 led 2007 18:27

Discoverer, ak sa to da z VIN, tak neviem kto to dokaze, lebo najvacsi tech. poradcovia LR v CZ a SR boli mnou tazani podobnym sposobom, no zial, bez uspechu. Uplne jednoduchy a 100% spolahlivy sposob je lahnut pod auto a asi za 5 sekund mas 100% odpoved, k mas na rozvodovke vystup pre ovladanie CDL tak je CDL tam (v rozvodovke, potom staci dorobit ovladanie - lanovod, kulisa paky...), ak tam vystup nemas, je rozvodovka komplet bez sucasti CDL. Tolko moja skusenost.

discover
Příspěvky: 908
Registrován: 05 pro 2006 11:24
auto: LR D4
Bydliště: Příbramsko
Kontaktovat uživatele:

#24 Příspěvek od discover » 18 led 2007 10:22

Ahoj jezbera, jasně, že když to nejde z kodu tak to nejde. Určitě je nejsnadnejší a nejspolehlivější vlézt pod auto. Teď, když díky Danovi
víš co máš hledat, tak je to snad sranda. Jestli mi to vyjde o víkendu,
tak pod auto vlezu. Ahoj

discover
Příspěvky: 908
Registrován: 05 pro 2006 11:24
auto: LR D4
Bydliště: Příbramsko
Kontaktovat uživatele:

#25 Příspěvek od discover » 18 led 2007 13:05

Koukám, že jsem špatně určil autora příspěvku o CDL. Článek napsal Jezbera, nikoli Danodeff. Omlouvám se autorovi a příště budu při čtení pozornější. Ahoj Standa

Uživatelský avatar
Admin
Admin fóra
Příspěvky: 1216
Registrován: 10 čer 2006 16:13
tel.: +420 777 883 488
Bydliště: Vrchlabí
Kontaktovat uživatele:

#26 Příspěvek od Admin » 18 led 2007 13:40

discover píše:to Admin: Admine, prosím, dá se z WIN-ka poznat, specifikovat jestli a příp. jaká
třeba i nevyvedená uzávěra je namontovaná? Přece nějaký řád to musí mít.
To nemůže být nahodile. Díky
Ano, dá se to zjistit podle VIN čísla. Právě jsem si to ověřoval.
:!: Discovery II s faceliftem prodané v ČR měli ve standartu mezinápravovou uzávěrku. Pro jiné trhy to tak být nemuselo :!:

AlexDiscoTd5

#27 Příspěvek od AlexDiscoTd5 » 18 led 2007 13:56

Admin, pokial je teda CDL vo vybave len nie je vyvedene funguje pri pouziti redukcie ako spominal Dano?

jezbera ivan
Příspěvky: 1054
Registrován: 16 led 2007 20:10
tel.: +421 917 189 010
auto: D3 2007 + D4 2012
Bydliště: SK - Zálesie

jajaj

#28 Příspěvek od jezbera ivan » 18 led 2007 14:30

Ak CDL nie je vyvedene, nikdy sa neaktivuje, ani pri redukcii!!! Ked je vyvedene, alebo si ho vyvedies (ak ho mas), aktivujes ho len pohybom paky dolava a to pri redukcii alebo normalnych rychl. stupnoch. Deaktivujes zase pohybom doprava a je jedno ci mas redukovanu alebo nie a samozrejme ked mas paku vlavo (CDL aktivovane) tak tala mozes menit medzi redukciou na normalo (dopredu - dozadu), kulisa chodi do stvorca. Ivan

jezbera ivan
Příspěvky: 1054
Registrován: 16 led 2007 20:10
tel.: +421 917 189 010
auto: D3 2007 + D4 2012
Bydliště: SK - Zálesie

Re: jajaj

#29 Příspěvek od jezbera ivan » 18 led 2007 14:36

Pardon pisem ako hotentot, tu je to po slovensky:
Ak CDL nie je vyvedene, nikdy sa neaktivuje, ani pri redukcii!!! Ked je vyvedene, alebo si ho vyvedies (ak ho mas), aktivujes ho len pohybom paky dolava a to pri redukcii alebo normalnych rychl. stupnoch. Deaktivujes zase pohybom doprava a je jedno ci mas redukovanu alebo nie a samozrejme ked mas paku vlavo (CDL aktivovane) tak stale mozes menit medzi redukciou a normalom (dopredu - dozadu), pricom CDL zostava aktivovane, kulisa skratka chodi do stvorca. Pri redukcii bez lanovodu by totiz nemalo co aktivovat CDL, kedze jeho ovladanie neexistuje, akurat sa CDL nachadza v tranferboxe. Jedina moznost je ho ovladat lanovodom alebo roznymi solenoidmi, ale funkcia je ta ista. Ivan

jezbera ivan
Příspěvky: 1054
Registrován: 16 led 2007 20:10
tel.: +421 917 189 010
auto: D3 2007 + D4 2012
Bydliště: SK - Zálesie

Kuk na nu

#30 Příspěvek od jezbera ivan » 18 led 2007 14:55

PRIKLADAM FOTO tej magickej zav. tycky okolo ktorej je tu tak horuco. Pozor je to pohlad zhora, zo spodu auta to neuvidite, ale strcite a polozite tam ruku (da sa tam dostat rukou zlava ci sprava okolo vystupu predneho kardanu). Ak ju tam mate pani - tu zav. tycku, mate CDL v transfetboxe (rozvodovke) a na nu si pripojite uz len ten lanovod, vymenite kulisu.... a mate CDL a bude vam fungovat i signalizacia na palubovke. Ak ju tam nemate, tak tam nie je ani ta priruba s tymi troma sraubami, skratka potom je to hladky blok rozvodovky, kt. nema ziadny otvor ani naznak ani prirubu ani tycku ani nic, skratka odliaty bez tej diery. Ak tam nie je, date tam ruku a budete suchat peknu hladku plochu a budete smutny ako som bol ja, ked somto zistil. Do takejto rozvodovky (bez CDL) to podla mna nikto nedorobi - neviem si totiz predstavit ako do toho bloku presne vyvrta vsetky styri otvori a osadi dovnutra svetko co treba, ja som sa s tou myslienkou chvilu pohraval, no cena dielov, prace a nejasneho vysledku ma nastastie zastavila. Potom zostava vymenit len transferbox za taky co CDL ma. Pasuje tam kazdy pre disco 2 (aspon mi to tak povedal nejaky seftechnik v LR Praha onehdy). Ja som rozvodovku vymenil a funguje to. Zohnat rozvodovku z buracky nie je az taky problem, mne to trvalo cca 14 dni. Drzim palce.

Uživatelský avatar
Admin
Admin fóra
Příspěvky: 1216
Registrován: 10 čer 2006 16:13
tel.: +420 777 883 488
Bydliště: Vrchlabí
Kontaktovat uživatele:

#31 Příspěvek od Admin » 18 led 2007 16:02

AlexDiscoTd5 píše:Admin, pokial je teda CDL vo vybave len nie je vyvedene funguje pri pouziti redukcie ako spominal Dano?
Tak jak jsi to napsal to nebude nikdy fungovat.

CDL (mezináprava) pokud je vyvedená a spojená táhlem, tak ti fungovat bude.
Pokud je vyvedená ale není spojena táhlem, tak ti fungovat nebude.
Pokud nemáš výstup, tak není obsažena v přídavné převodovce vůbec.

Uživatelský avatar
Jarys
Příspěvky: 911
Registrován: 29 pro 2006 13:39
Bydliště: Broumov

#32 Příspěvek od Jarys » 20 led 2007 15:04

Nemám u sebe na pár dní auto abych se mohl podívat. Proto trocha teorie. Pokud tam najdu tyhle šrouby a tyčku, tak si nechám dodělat kulisu páky plus pár věcí a mám uzávěrku (tedy levou polohu páky redukčky)??? Pokud tam tohle nenajdu, tak mně to bude stát trochu víc usilí. Musím buď sehnat tu převodovku s CDL nebo mám i jinou možnost? Nějaké jiné uzávěrky do náprav či někam jinam...??? Jaké jsou elegantní možnosti a kolik si na ně mám připravit peněz? Jak sháníte věci z bouraček, existují nějaká vrakoviště?
Disco mi zachránilo život

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5095
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

#33 Příspěvek od DanoDEF » 20 led 2007 16:45

este by bola moznost pouzit diferencial typu torsen...ale to je o inych peniazoch a to ta lacnejsie vyjde ta vymena redukcnej...
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
Jarys
Příspěvky: 911
Registrován: 29 pro 2006 13:39
Bydliště: Broumov

Re: asi takto... (moje skusenosti)

#34 Příspěvek od Jarys » 21 led 2007 14:25

Anonymous píše:Ja som mal dve disco2ky, ta prva to mala, ta druha nemala (to bola 07/2003). Potom je podla mna jedina rozumna moznost, vymenit rozvodovku za taku ktora CDL v sebe ma. Ja som kupil rozvodovku s CDL z buracky za 30 tisic CZK, je dolezite vediet jej technicky stav samozrejme. V zastupeni LR pre CZ v prahe sa mi vyjadril najaky vrchny technik, ze by mi tam mala pasovat kazda rozvodovka od roku 1999, ja som kupil 2000ku a pasovala, vymenil som ju v servise v brne kus za kus. Jedine co ti nebude fungovat je signalizacia aktivacie CDL na pristrojovke, lebo tam nemas kable, ale to vidis podla polohy paky. Mam na tom nabehane uz asi 50tis km, vsetko funguje ako ma. Ivan
Mám 7/2003 a CDL bohužel nemám. Jak jsi sehnal CDL z bouračky? Nebo mám i jinou možnost než novou redukčku. Existují pro mou verzi i jiné uzávěrky než ty na redukčce?
Disco mi zachránilo život

Uživatelský avatar
Jarys
Příspěvky: 911
Registrován: 29 pro 2006 13:39
Bydliště: Broumov

#35 Příspěvek od Jarys » 21 led 2007 14:27

Ten torsen pracuje jak a je u nás k dostání a za kolik? dík...
Disco mi zachránilo život

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5095
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

#36 Příspěvek od DanoDEF » 21 led 2007 18:12

Jarys píše:Ten torsen pracuje jak a je u nás k dostání a za kolik? dík...
citaj... :D

Torsen to skrót słów: TORque - moment obrotowy, SENsing - ciągnąć
Tomcat Torsen to w pełni mechaniczne urządzenie gwarantujące momentalną odpowiedź.

Innymi zaletami tego urządzenia są:
linearny przyrost blokowania do prędkości obrotowych poszczególnych osi, możliwość blokowania nawet podczas hamowania,
Tomcat Torsen jest w stanie rozdzielić moment obrotowy w proporcjach 50:50 w warunkach bez poślizgu, ten sam mechanizm może rozdzielać moment obrotowy w stosunku 20:80 między poszczególnymi osiami (jeżeli wystąpił poślizg kół na którejś z osi),
bardzo wysoka trwałość i odporność na stres mechanizmu Torsen,
idealny do zastosowań w rajdach typu cross country.

Głównymi przykładami zastosowania dyferencjału Torsen'a są: Lancia Integrale, Toyota Celica GT4, Audi Quattro Turbo. Detroit Truetrac to również mechanizm typu Torsen.

Największą różnicą pomiędzy dyferencjałem Tomcat Torsen'a, a dyferencjałem ciernym (sprzęgło wiskotyczne) polega na tym, że Tomcat Torsen blokuje na zasadzie wyczuwania momentu obrotowego (torque sensing), a dyferencjał cierny blokuje na zasadzie wyczucia ruchu obrotowego (rotation sensing characteristic).
W przypadku Land Rovera dodatkowo ręczna blokada mechanizmu różnicowego pozwala całkowicie zablokować pracę dyferencjału międzyosiowego.

Udzielamy trzyletniej gwarancji na Tomcat Torsen również przy zastosowaniach rajdowych.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

AlexDiscoTd5

#37 Příspěvek od AlexDiscoTd5 » 21 led 2007 21:28

Zdravim, takze dnes nadisla hodinka pravdy ohladne CDL v pripade mojho auta a bohuzial ani lanovod ani kulisa nepomozu. A tak som veril ked som liezol pod auto :( (mal som moznost dat auto na rampu takze aspon to lezenie sa dalo). Popri tom som si ale vsimol na prevodovke dieru s priemerom cca 8 mm s vyrezanym zavitom. Je to v poriadku alebo som nieco stratil? Predpokladam ze sa nejedna o vypust oleja :shock: prevodovka sa sprava normalne ziadne divne zvuky. To iste som videl na Disco I manual mojho znameho, ktoreho prevodovka sa zatial sprava tiez v pohode.

Uživatelský avatar
Admin
Admin fóra
Příspěvky: 1216
Registrován: 10 čer 2006 16:13
tel.: +420 777 883 488
Bydliště: Vrchlabí
Kontaktovat uživatele:

#38 Příspěvek od Admin » 22 led 2007 11:07

AlexDiscoTd5 píše:Zdravim, takze dnes nadisla hodinka pravdy ohladne CDL v pripade mojho auta a bohuzial ani lanovod ani kulisa nepomozu. A tak som veril ked som liezol pod auto :( (mal som moznost dat auto na rampu takze aspon to lezenie sa dalo). Popri tom som si ale vsimol na prevodovke dieru s priemerom cca 8 mm s vyrezanym zavitom. Je to v poriadku alebo som nieco stratil? Predpokladam ze sa nejedna o vypust oleja :shock: prevodovka sa sprava normalne ziadne divne zvuky. To iste som videl na Disco I manual mojho znameho, ktoreho prevodovka sa zatial sprava tiez v pohode.
Pošli fotku, ať lépe identifikujeme co ti tam asi chybí :wink:

Uživatelský avatar
Admin
Admin fóra
Příspěvky: 1216
Registrován: 10 čer 2006 16:13
tel.: +420 777 883 488
Bydliště: Vrchlabí
Kontaktovat uživatele:

#39 Příspěvek od Admin » 22 led 2007 11:12

DanoDEF píše:
Jarys píše:Ten torsen pracuje jak a je u nás k dostání a za kolik? dík...
citaj... :D

Torsen to skrót słów: TORque - moment obrotowy, SENsing - ciągnąć
Tomcat Torsen to w pełni mechaniczne urządzenie gwarantujące momentalną odpowiedź........
A co zrobit preklad z pšonštiny do inakého jazyka, ktory umiem prečitat :D

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5095
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

#40 Příspěvek od DanoDEF » 22 led 2007 11:16

Admin píše:
DanoDEF píše: citaj... :D

Torsen to skrót słów: TORque - moment obrotowy, SENsing - ciągnąć
Tomcat Torsen to w pełni mechaniczne urządzenie gwarantujące momentalną odpowiedź........
A co zrobit preklad z pšonštiny do inakého jazyka, ktory umiem prečitat :D
jak som kupil tak predavam...
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Odpovědět