Buhuzial nezmestim tam fotak ale nie je tam ani tycka ani prirubaAdmin píše:Pošli fotku, ať lépe identifikujeme co ti tam asi chybíAlexDiscoTd5 píše:Zdravim, takze dnes nadisla hodinka pravdy ohladne CDL v pripade mojho auta a bohuzial ani lanovod ani kulisa nepomozu. A tak som veril ked som liezol pod auto (mal som moznost dat auto na rampu takze aspon to lezenie sa dalo). Popri tom som si ale vsimol na prevodovke dieru s priemerom cca 8 mm s vyrezanym zavitom. Je to v poriadku alebo som nieco stratil? Predpokladam ze sa nejedna o vypust oleja prevodovka sa sprava normalne ziadne divne zvuky. To iste som videl na Disco I manual mojho znameho, ktoreho prevodovka sa zatial sprava tiez v pohode.
Uzavierky na Disco II
Moderátor: Miky_CZ
-
- Příspěvky: 1054
- Registrován: 16 led 2007 20:10
- tel.: +421 917 189 010
- auto: D3 2007 + D4 2012
- Bydliště: SK - Zálesie
Re: asi takto... (moje skusenosti)
No ako. Obvolal som inzeraty LR Disco na ND a zrazu bola rozvodovka s CDL, tak som ju kupil. Od vtedy som stal pri dalsej, mala 80.000 km a chcel za nu 20.000 CZK co bola super cena, ja som dal za tu moju 35.000. Ked budes pozerat, najdes, v CZ je Disco na ND dost, mozno to potrva, ale ja si myslim, ze je to realne.Mám 7/2003 a CDL bohužel nemám. Jak jsi sehnal CDL z bouračky? Nebo mám i jinou možnost než novou redukčku. Existují pro mou verzi i jiné uzávěrky než ty na redukčce?
Iny uzaver? Iny uzaver transferboxu pre disco 2 asi neexistuje, nikto ho nikde vo vsetkych moznych kutoch sveta neponuka, a keby, musel by i tak zasahovat dovnutra transferboxu (rozvodovky), lebo musi uzavriet "kolieska" v nom.
Funkcia CDL je vsak pre jazdu v terene absolutne esencialna a bez jej vyriesenia sa neda dalej zvysovat priechodnost vozidla v zhorsenych trakcnych podmienkach.
Co sa tyka funkcie, mame tri diferencialy, stred (transfer box), predny a zadny. Tu su priklady co sa deje pri ich uzatvarani (vsetky situacie):
Otvoreny stred, predok i zadok (disco bez CDL) - staci aby jedno (ktorekolvek) koleso smykalo - stojis (smyka 1 koleso).
Uzavrety stred (aktiv. CDL), otv. predok i zadok - musi smykat min. jedno zadne + jedno predne koleso - stojis (smykaju 2 kolesa).
Uzavrety stred + zadok - musia smykat obe zadne + jedno predne - stojis (smykaju 3 kolesa).
Uzavrety stred, zadok, predok - musia smykat vsetky styri kolesa - stojis (smykaju 4 kolesa).
A teraz bez uzavreteho stredu ale s uzavierkami predok a zadok:
Otvoreny stred a predok, uzatv. zadok - staci aby smykalo iba jedno predne koleso, alebo iba obe zadne - stojis (smykaju 1 alebo 2 kolesa)
Otvoreny stred a zadok, uzatv. predok - staci aby smykalo iba jedno zadne koleso, alebo obe predne - stojis (smykaju 1 alebo 2 kolesa)
Otvoreny stred, uzatv. zadok a predok - staci aby smykali obe zadne kolesa alebo obe predne kolesa - stojis (smykaju 2 kolesa).
Bohuzial, nic ine ako CDL nepomoze na to aby si postupne zvysoval trakcnu schopnost. Funkciu TC som do toho nezahrnul, lebo to len pribrzduje smykajuce sa koleso, za ucelom prenesania toc. momentu na ostatne kolesa no zaroven to brzdi cele vozidlo a to tym viac, cim viac kolies smyka (neprijemne najma vo vyjazdoch kde je klzko a potrebujes vypalit hore, kiez by sa TC dalo vypnut).
Co sa tyka TC a uzavierok tak uzavierky ho vobec nijako neovplyvnia akurat po ich aktivacii bude dochadzat menej casto k situacii kedy sa TC aktivuje, a to postupne az do situacie kedy je uzavrety stred, zadok i predok a k aktivacii TC nemoze fyzikalne/logicky dojst, kedze v tejto situacii nedojde k rozdielu rychlosti sa otacania jednotlivych kolies.
Tak drzim palec. Ivan
- Admin
- Admin fóra
- Příspěvky: 1216
- Registrován: 10 čer 2006 16:13
- tel.: +420 777 883 488
- Bydliště: Vrchlabí
- Kontaktovat uživatele:
Re: asi takto... (moje skusenosti)
Vytáhni pojistku od ABS. Tím vyřadíš systémy ABS a TC. Třeba když máš rezevu menší než ostatní kola.jezbera píše:[... a potrebujes vypalit hore, kiez by sa TC dalo vypnut).
Re: asi takto... (moje skusenosti)
Mam to natrenovane...a aj ked som elektromechanik stale som si nenamontoval vypinac...Admin píše:Vytáhni pojistku od ABS. Tím vyřadíš systémy ABS a TC. Třeba když máš rezevu menší než ostatní kola.jezbera píše:[... a potrebujes vypalit hore, kiez by sa TC dalo vypnut).
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".
-
- Příspěvky: 1054
- Registrován: 16 led 2007 20:10
- tel.: +421 917 189 010
- auto: D3 2007 + D4 2012
- Bydliště: SK - Zálesie
Re: asi takto... (moje skusenosti)
Dik za tip, keby sa to vyviedlo na vypinac, myslim, ze by to mohlo mat prinos. Skoda, ze to LR nevymyslel za nas.Admin píše: Vytáhni pojistku od ABS. Tím vyřadíš systémy ABS a TC. Třeba když máš rezevu menší než ostatní kola.
Re: asi takto... (moje skusenosti)
v podstate staci dat do serie s poistkou vypinac ale pozor na ABS mas dva poistky...jedna je 10A ta napaja riadiacu elektroniku a druha 30A ta napaja samotne ABS tak do tej 10A. Ja som to vymyslel inac...ale este nezrealizoval.jezbera píše:Dik za tip, keby sa to vyviedlo na vypinac, myslim, ze by to mohlo mat prinos. Skoda, ze to LR nevymyslel za nas.Admin píše: Vytáhni pojistku od ABS. Tím vyřadíš systémy ABS a TC. Třeba když máš rezevu menší než ostatní kola.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".
- Mirek70
- Příspěvky: 300
- Registrován: 04 čer 2007 07:19
- tel.: 774097808
- auto: LC-HJ61,FJ40
- Bydliště: offroudníček
tak mám radost díky Vám jsem našel také zázračnou tyčku je to doufám ona ? hledal jsem ji již jednou ale někdo psal že je 4 cm vysoká tak bezúspěchu až ted podle fotky o jaký zázrak ,mám D II. TD5 12/98, nemáte někdo nákres táhel i samo domo
rozměry táhla a tak, díky , def ji má hnanou vzduchem ? nešel by tam jen nějaký vzduchový píst vždyt máme kompresor možná na předělávku snadnější ?
rozměry táhla a tak, díky , def ji má hnanou vzduchem ? nešel by tam jen nějaký vzduchový píst vždyt máme kompresor možná na předělávku snadnější ?
aj ja budem riesit ovladanie uzavierky . ale asi az na buduci tyzden . uz to mam premyslene - potom dam foto a popis.
. tel 0905532342 bratislavsky kraj mail info@atlascamper.sk