Tak tedy ahoj, když nikdo nechce mluvit o novém Defenderu, tak Vám něco povím já. Měl jsem čtyři roky Defendera 90 Tdi, spokojenost maximální, nikdy mě nikde nenechal a to jsem ho moc nešetřil, terén, les atd. (pracovní vozidlo). Pak jsem si vzal do hlavy, že si koupím nového Defíka 2007 Double cab (jediný v republice). Defíka jsem si objednal, (čekací doba dlouhá a termín Angličané stejně nedodrželi), s prodejcem jsem se domluvil, že si ho ponechají jako předváděcí vozidlo půl roku a já dostanu slevu (super). Když vozidlo konečně dorazilo tak jsem si ho jel prohlédnout a projet se. Po ujetí pár set metrů se mi nezdálo tak tiché, jak mělo být, ale něco dole hučelo jako vadný diferenciál, tak jsem to řekl v servisu a oni, že se nato podívají. Asi za dva týdny mi volal kamarád, že tam byl v servisu a ten můj Defík tam stojí bez zadního diferenciálu a bez přídavné převodovky (první závada). Nová převodovka přišla z Anglie za dva týdny a diferenciál za dva měsíce (prý ho museli stáhnout z výroby). To měl najeto asi 1200 km. Zanedlouho jsem si pro Defíka konečně přijel, měl najeto asi 1800 km, za dva měsíce se mi rozsvítila kontrolka motoru, tak do servisu, malá závada ve vysokotlakém naftovém potrubí, počítačem závadu vymazali, za dva týdny znovu, tak jsem si řekl, že je to asi normální, objevila se další závada, (únor) ráno nastartuji, rozjedu se, jedna, dva, tři, motor začal ramplovat, jako když stříknete éter do sání, plyn nereagoval a Defík stál a běžel na volnoběh, už normálně a zase svítila kontrolka na motor. Po vypnutí klíčku a znovu nastartování jel normálně, ale kontrolka motoru stále svítila, to se mi stalo několikrát. Když jsem by v servisu, tak to Defík samozřejmě neudělal, tedy jsem ho tam nechal na pozorování. Za tři dny vyhráno, nějaký ventil ve vysokotlakém naftovém potrubí. Asi dva měsíce jsem jezdil bez závady, tedy pokud jsem si nevšímal té kontrolky na motor (někdy svítila, jindy zase ne), když se mi jednou zablokovala spínací skříňka a nešlo otočit klíčkem, po půl hodině přemlouvání si dala říct, takže výměna spínačky, za nějaký čas mi vyhořel hlavní vypínač světel ( u starého Defíka 3x za čtyři roky), za pár měsíců křížek na předním kardanu (týden jsem stál, nebyl v celé republice). Za nějaký čas opět kontrolka motoru, někdy šel hůř nastartovat, někdy vůbec, chod motoru nepravidelný a zase to ramplování, opět servis, špatný JGR ventil, po výměně a vymazání závady to nejlepší. Za tři dny (neděle večer, hrozné chumelení, silnice E 35, řídila manželka) při jízdě najednou hrozné ramplování z motoru a kouř, vymáčkla spojku, zastavila, vypnula klíček, motor stále běžel nekontrolovaně v plných otáčkách a za hrozného kovového rámusu asi necelou minutu a pak pomalu zpomaloval, až se zastavil. Startér motorem už neotočil, kontrolky pozhasínaly a konec. Defíka tedy přivezla odtahovka, ráno jsem ho prohlédl, olej v motoru byl, kontrolky už se i rozsvítily, startér motorem sice otáčel, ale hrozně ztuha, ale Defík nic, opět odtahovka do servisu. Tak teď čekám, přemýšlím a vzpomínám na svoji starou 90 Tdi, tu jsem si opravil sám a tolik závad nemněla ani po jedenácti letech a 200000 km.
Co teď???????
S pozdravem Berdan.