Stránka 1 z 2

Výmena poloosi na Disco 200 TDI z 10 na 24 drážkové ?

Napsal: 24 úno 2009 20:01
od Andrej
Zdravím

Na mojom Disco 200 TDI rok 1992 mám 10 drážkové poloosi a chcem kúpiť (zatiaľ) do zadného diff ARB uzávierku. Počul som, že pri takejto veci by bolo vhodné radšej prerobiť celú nápravu a diff na 24 drážkove polooosi a kúpiť ARB tiež na 24 dr? Má to nejaký opodstatnený význam z hľadiska životnosti? Moje poloosi sú zatiaľ OK. 24 drážkové poloosi sa dávali do novších diferenciálov - mali by teda aj vydržať väčšiu námahu?
Poraďte mi prosím niekto, kto má skúsenosti.

Andrej

Re: Výmena poloosi na Disco 200 TDI z 10 na 24 drážkové ?

Napsal: 24 úno 2009 21:34
od DanoDEF
Andrej píše: ...mali by teda aj vydržať väčšiu námahu?
... plati pravidlo cim starsi LR tym spolahlivejsi

... cim novsi tym viac komercionalizovany teda znizene zivotnosti

Napsal: 25 úno 2009 06:58
od Land Jirka
Já bych to taky neměnil, 10 drážka vydrží to samé ne-li víc než 24.
ARB se vyrábí na oba druhy.

Napsal: 25 úno 2009 07:06
od RudaK
... cim novsi tym viac komercionalizovany teda znizene zivotnosti




hold u mě ten pocit je opačný,třeba se to změní a starší bude spolehlivější :cry: a jak na potvotu mám u staršího těch drážek 24 a poloosa praskla a to jsem novějšímu stroji dal taky dost dobrý skušební test.... ( teda prozměnu praskla kloubovka,ale po skoku...taky se to musí umět :wink: )

Napsal: 25 úno 2009 08:55
od teslo
Nooo
zadne 10-drazkove poloosy su o nieco slabsie ako 24-drazkove poloosy. Rozdiel mezi nimi je v sposobe drazkovania pri diffe. Pri 10-drazkovej verzii je drazkovanie iba vyfrezovane do poloosy. Pri 24-drazkovej verzii je poloos v mieste drazkovania zosilnena a drazky su vyfrezovane do tejto zosilnenej casti. Takze 24-drazkova poloos je v tomto mieste silnejsia. Plati to pokial sa bavime v intenciach origo LR parts. Pokial Britpart, tak o tom sa ani nebavme...
Co sa tyka mojho odporucania. Pokial neplanujes upgrade na pevnostne poloosy a nejazdis ako hovado, tak kludne mozes zostat pri 10-drazkovej verzii. Pokial by si casom chcel pevnostne poloosy, tak tie sa robia iba v 24-drazkovej verzii.

Ja som doteraz neukrutil ani jednu zadnu 10-drazkovu poloos a to mam V8 s automatom a zadnu uzavierku a 34"pneu.

Napsal: 25 úno 2009 09:18
od PavelU
Řeším právě to samé, na autě mám origoš 10-drážkové poloosy a chtěl bych dát uzávěry na obě nápravy plus velké kola. Je to taky RRC V8 automat a mám strach, že v kombinaci s velkýma (např. 35") kolama budu měnit jenom poloosy. Zase při přechodu na 24-drážkové není možný postupný upgrade, což je finančně dosti náročné. Takže zatím jenom plánuji a šetřím. :wink:

Napsal: 25 úno 2009 10:00
od PavelU
Jo sem si vzpoměl, tady na těchto stránkách http://www.lr.pl/polosie.html nabýzejí poloosy Maxi Drive a podle obrázku to vypadá jako desetidrážkové.
Ceny jsou taky docela v pohodě.
Neví náhodou někdo jak je to s těmito poloosami, jestli se dají běžně použít, hlavně jestli jsou opravdu 10-drážkové. :?:

Napsal: 25 úno 2009 10:45
od Sláma Karel
Píšu jenom o vlastních zkušenostech 10ti let trialových závodů a kolem 25ti výletů do Rumunska.
Deseti drážkové poloosy vydrží o dost míň než ty 24. Přesně jak je tu psáno jsou v místě drážkování zeslabené a tam taky praskají. Na všech autech jsem měl vždy obě uzávěrky a kola nejmenší 33x12,5x15, vždycky automat a i V8 i 300tdi.
Za týdení ježdění v Rumunsku jsem zlikvidoval někdy i 3-5 10ti drážkových poloos, zatím co 24 tak 2. Zase na druhou stranu na těch 10ti drážkových poloosách jsou mnohem lepší klouby. Ten praskl občas nějaký, zatím co na těch 24 to byly tak dva někdy i tři klouby za týden.

Předesílám, že nejsem standartní uživatel a v pohodě dokážu zničit i Patrolí či Toyotí nápravy. Moje auta jezdí dost naložená a o expedicii v našem podání se dá jen těžko mluvit. Zase neznám nikoho jiného kdo by projel v Rumunsku to co my i když jsem je na ta místa posílal. Všichni tvrdili, že to tam nikde nešlo. Asi neumí hledat.

Na Růžovém Panterovi (trialový speciál RRC) je enormě znát ta malá váha. Taky tam poloosy a klouby sice praskali, ale zdaleka ne v takovém množství jako na těch autech na ježdění po lesích a do Rumunska.

Podle mých zkušeností vydrží 24 určitě víc než 10 ale mají slabší klouby. Ale kdo nemá přední uzávěrku tak ty přední poloosy a klouby nebude řešit moc často.

Upozorňuji, že 85% lidí tady z fora se moje zkušenosti vůbec týkat nebudou.

K

Napsal: 25 úno 2009 11:03
od teslo
Karle ako Ti odchadzali tie klby? Bol to nasledok vnutorneho drazkovania? mal si 23, alebo 32 drazkove? Pytam sa preto, lebo je "vseobecne" zname( resp. vycitane z anglickych for), ze 32-drazkova verzia je slabsia. U nas v partii odisiel zatial iba jedniny homokinetak na Disco1 a jeden na Disco 2. Ten na disco 1 bol prave 32-drazkovy a prave tam to ruplo.
Ja na svojom RRC mam 10-drazkove poloosy a 23-drazkove homokinetaky a bez problemu s homokinetakom( zatial).

Napsal: 25 úno 2009 11:16
od KRANG
Dávali jsme do defíka (1993) ARB RD03 z diska (1992?), byly to destidrážkový a protože jsem je sehnal i s nápravama, tak jsme porovnali poloosy a ty z diska byly o něco slabší. Celkem mně to překvapilo protože jsem měl za to, že jsou stejný, jak def tak disko. Uzávěrky fungujou dobře jen někdy foukaj trochu dýl. Zebra je na devadesátku docela těžká ale zatim jsem poloosu neštípnul. Pravda je ale, že pořádná zkouška teprve přijde v létě na Islandu a v Rumunsku. Nicméně náhradní poloosy s sebou vozim pořád. Jsem taky uvažoval o pevnostních, nemáte s nima někdo zkušenosti?

Napsal: 25 úno 2009 11:27
od Mešky
Kdysi jsem někde četl, ani nevím kde, že angláni v hojné míře používají na speciálech zadní 24 a přední 10 drážek, právě z důvodu větší pevnosti předních 10ti drážkových poloos a kloubů. Sám mám tohle dilema u Classica 200 TDi. Co tam dát???

Napsal: 25 úno 2009 11:46
od PavelU
Karle díky, takže cesta přechodu na 24-drážkové poloosy je správná a je jedno jestli orig. nebo pevnostní.

Je ještě jeden názor, při použití orig. poloos, když má něco prdnout, je lepší když je to poloosa (nejjednodušší oprava). :?:

Napsal: 25 úno 2009 13:26
od teslo
Mešky píše:Kdysi jsem někde četl, ani nevím kde, že angláni v hojné míře používají na speciálech zadní 24 a přední 10 drážek, právě z důvodu větší pevnosti předních 10ti drážkových poloos a kloubů. Sám mám tohle dilema u Classica 200 TDi. Co tam dát???
V zasade ano. Ako pisal aj Karel. Slabym clankom 24-drazkoveho predku su homoninetaky. Ashcroft na svojich strankach zverejnil vlastny( destruktivny) test pevnosti a tam je jasne vidiet, ze pevnost je cca rovnaka ale elasticita 10-drazkovej varianty je vacsia a tym padom je celkovy system odolnejsi.
Pokial chces mat este vacsiu istotu jedina moznost su pevnostne poloosy, homokinetaky.

Napsal: 25 úno 2009 13:31
od teslo
PavelU píše:Karle díky, takže cesta přechodu na 24-drážkové poloosy je správná a je jedno jestli orig. nebo pevnostní.
Ano
PavelU píše: Je ještě jeden názor, při použití orig. poloos, když má něco prdnout, je lepší když je to poloosa (nejjednodušší oprava). :?:
Najlepsie by bolo keby neprdlo nic, nie? :twisted:
Niekedy Ta moze poriadne vytrapit aj vymena skrutenej poloosy.

Napsal: 25 úno 2009 13:50
od karel
Pokud uvažuješ o výměně poloos, tak jedině originálů za pevnostní,pak je počet drážek dán typem ARB.

Napsal: 25 úno 2009 16:56
od PavelU
Jde mi o to, že chci dát uzávěry na obě nápravy a větší kola s agresivním vzorkem ala Simex. Ideální by bylo dát uzávěry na stávající poloosy tzn. 10-drážkové a jak píše Teslo nic nerupalo. Jenže tomu moc nevěřím a další krok jsou drahé pevnostní a ty se dělají 24-drážkové, takže zase jiná uzávěra 24-drážková.
Proto když půjdu do větších gum, rovnou koupit uzávěru 24 a třeba levnější orig. poloosy 24 a pak ..... :wink:

Napsal: 25 úno 2009 17:27
od teslo
Ehm...no sa nepovedalo, ze nieco zamlzujem...

"Pevnostne" poloosy sa daju zohant od ineho vyrobcu aj 10-drazkove, ale je tu velke ALE. Pointa je v tom, ze 10-drazkova poloos nebude nikdy tak pevna ako 24-drazkova pretoze v drazkovani je jednoducho oslabena tym, ze je tam menej materialu.
Preto moje odporucanie je, ze pokial uvazujes nad brutalnym jazdenim v terene, tak rozhodne 24-drazkove. 10-drazkova je krok spat.

Pokial ale nebudes jazdit bezcitne, tak je to jedno a drzat budu aj 10-drazkove.

Dalsia vec ako su velke kolesa so sebou prinasa kopec dalsich starosti s liftom, blatnikmi a pod, tak aby si ratal aj s tym...

Napsal: 25 úno 2009 17:37
od PavelU
Jo pochopil jsem to správně a chci jít cestou jistoty, takže volím přechod z 10-drážkových na 24-drážkové. Co se týče liftu a dalších úprav, tak mám myslím jasno.

Napsal: 25 úno 2009 17:49
od RudaK
KRANG píše:Dávali jsme do defíka (1993) ARB RD03 z diska (1992?), byly to destidrážkový a protože jsem je sehnal i s nápravama, tak jsme porovnali poloosy a ty z diska byly o něco slabší. Celkem mně to překvapilo protože jsem měl za to, že jsou stejný, jak def tak disko. Uzávěrky fungujou dobře jen někdy foukaj trochu dýl. Zebra je na devadesátku docela těžká ale zatim jsem poloosu neštípnul. Pravda je ale, že pořádná zkouška teprve přijde v létě na Islandu a v Rumunsku. Nicméně náhradní poloosy s sebou vozim pořád. Jsem taky uvažoval o pevnostních, nemáte s nima někdo zkušenosti?



Na Islandu to moc neotestuješ.Není kde,aspoň jsme na nic brutálního nenarazili. :wink:

Napsal: 25 úno 2009 18:44
od Andrej
Pozeral som sa na tie grafy od Ashcrofta a mne to ak sa nemýlim vychádza tak, že sériová 10 drážková vydrží v predu viac ako 24. Vzadu vydrží zasa viac 24 drážková. Na rozdiel keď sú obe nápravy od Ashcrofta aj s kĺbami tak sú približne 2-3 krát odolnejšie oproti sériovým.

Andrej