Stránka 1 z 1

začátečnické otázky

Napsal: 08 dub 2009 14:37
od PavelR
Ahoj měl bych několik otázek okolo defendera, se kterým teprve začínám. Něco jsem četl zde na foru a potřebuju si to ujasnit, něco jsem nenašel vůbec.

1) Mazání rejdových koulí: Zde na fóru jsem se dočetl o mazání speciální vazelínou, v orig. německém manuálu co mám k autu (německy ale moc neumím) je psáno o mazání olejem stejným jako do diferenciálů (MIL-L-2105). jak to tedy je a jak poznám že jsou koule namazané?

2) Otáčkoměr: Auto nemá otáčkoměr, ale já bych ho rád měl, ale nevím odkuz brát impulzy z motoru (případně jaký je u nich dělitel) pro měření otáček (elektroniku už si zvládnu udělat, ale potřebuju pulzy)

3) Kardany: Pokud jsem dobře pochopil mažou se kardany jakoukoliv vazelínou na bázy lithia. Je to tak?

4) Kouření. Defender je první diesel kterej mám, a nevím jestli je normální, že se např. při řazení a následném přidání plynu zakouří černě z výfuku (mám pocit, že jen u studeného motoru)

5) Servis: Znáte někdo nějaký slušný servis v Praze a přilehlém okolí? (pro LR samozřejmě) ideálně někoho kdo sám LR má a jezdí. Vím zde z fora o Adminovy, ale se vzdáleností je to z Prahy tak na hranici.

Díky za každou odpověď. Pavel

Napsal: 08 dub 2009 16:34
od marcel
ahoj
1-mazať môžeš olejom aj vazelínou.guľa musí byť trochu mastná,nie však veľa.nesmie byť potečená-vadné tesnenie.na tehlici máš dve skrutky,spodná je vypuštacia, horná nalievacia,ktorá zároveň slúži ako mierka.
2-impulzy jedine z alternátoru si myslím.žiadna elektronika tam nie je
3-ja ich mastím niečím takým
4-každý diesel dymí,ťažko povedať,pokiaľ je to normálne

Re: začátečnické otázky

Napsal: 15 dub 2009 09:26
od PavelR
Ahoj tak mám další otázky.

Co se týká rejdových koulí, mám na nich jen jeden šroub se čtverhranou hlavou nahoře. v nějakém angliském manuálu jsem se dočetl, že novější modely nemají vypouštěcí a kontrolní šroub, a jsou mazány z výroby. uvnitř je nějaká vazelína tmavošedé barvy. Musí se v tomto případě nějak doplňovat? Případně jakou vazelínou a kolik jí tam tak má být?

Dále bych se chtěl zeptat, když jsem kontroloval náplně, všiml jsem si , že mezi převodovkou a motorem, je kus (asi je tam setrvačník, ale nevím to přesně) kde je vespod díra na šroub, vypadá to jako vypouštěcí šroub, ale já tam žádný šroub nemám. Neví někdo co to je? Má tam ten šroub být?

Poslední otázka (zatím). Mám v autě webasto, prohlížel jsem jak je napojené a vedou do něj trubky do topení. Z toho odhaduju, že se jedná o teplovodní topení. v autě mám ovládání, kde je tlačítko s plamínkem dvě šipky a tlačítko set. Pokud stisknu tlačítko s plamínkem, podsvětlí se display, a spoustí se nějaký ventilátor (nebo čerpadlo, prostě to bzučí) zkoušel jsem dát ruku k výfuku z webasta, a fouká z něho úplně studený "vzduch". jak poznám, jestli vůbec topení jede (spaluje). mám ho zkusit nějakou dobu nechat běžet jestli se ohřeje voda v topení? nebo jak jiank ověřit funkčnost?

díky za odpovědi Pavel

Re: začátečnické otázky

Napsal: 15 dub 2009 19:25
od Land Jirka
1) vazelíny 3,5 deci vazelina na lithiové bázi
2) závit je v pořádku nic tam nechybí
3) to bzučení je čerpadlo a za chvilku by mělo naskočit.

Re: začátečnické otázky

Napsal: 17 dub 2009 23:12
od eliott
PavelR píše: 2) Otáčkoměr: Auto nemá otáčkoměr, ale já bych ho rád měl, ale nevím odkuz brát impulzy z motoru (případně jaký je u nich dělitel) pro měření otáček (elektroniku už si zvládnu udělat, ale potřebuju pulzy)
Pavel
Jestli máš TD5, můžeš vzít informaci z ECU

Re: začátečnické otázky

Napsal: 17 dub 2009 23:40
od PavelR
Právě že 300 tdi. (ne že bych si stěžoval) a u ty nevim kde něco schrastit. (signál) nevšiml jsem si že by na motoru byl nějaky snímač otáček, taky na co, že. Někdo radil že z alternátoru, ale to bych musel brat ještě před diodama, i když možná že ne. asi mi nezbyde než se podívat na osciloskopu co z toho altiku leze. druhá věc je jak převést takovej signál na otáčky :) . pokud změřim frekvenci střídavýho napětí z altiku, tak jsem schopen spočítat (v mcu) otáčky toho altíku, ale pak tam bude muset být přepočet v závislosti na průměru hlavní řemenice a řemenice alternátoru (předpokládám, že nejsou stejné, ale ještě jsem je neměřil). Možná to zatim odložim a budu se věnovat důležitějším věcem jako jsou třeba tlumiče a protikorozní ochrana rámu :D, ale každopádně díky a jestli někoho napadá řešení .....

Re: začátečnické otázky

Napsal: 17 dub 2009 23:57
od eliott
Tuším, že z altíku leze přímo výstup pro otáčkoměr, stačí sehnat originál otáčkoměr a připojit. Tlumiče mohu nabídnout :wink:

Re: začátečnické otázky

Napsal: 18 dub 2009 07:49
od Jenda
1)na altiku mas primu vystup na otackomer.(ze zadu)
2)Pokud do ty diry strcis treba malicek a po pulce ho mas v sede ridke vazeline,neresto.Jinak si to muzes namichat a nebo koupit primo davku na kouli v tube.To kluci maj.
3)pri jakych venkovnich teplotach jsi topeni zapinal?Je dost mozny ze bylo tepleji nez jsi mel nastaven termostat.To je to kulaty,jak se stim toci :wink: Jestli nejdriv sepne ventilator a pak to zacne bzucet a cvakat,je to v poradku.Pak by to melo zacit hucet,to uz znamena ze to topi.
Jinak servis dela v Praze a okoli p.Cermak-606311872.Rekni mu ze mas kontakt od toho co ma cernyho Defika.On uz bude vedet :wink:
4)s antikorozni upravou se obrat primo na kluky co to delaj.L.R. to ma jinak,tak at nedopadnes jako jako ja.
Honza

Re: začátečnické otázky

Napsal: 18 dub 2009 12:16
od eliott
Jenda píše: tak at nedopadnes jako jako ja.
Honza
Ty už jsi shnil :?:

Re: začátečnické otázky

Napsal: 26 dub 2009 15:15
od Jenda
eliott píše:
Jenda píše: tak at nedopadnes jako jako ja.
Honza
Ty už jsi shnil :?:

...ano prosim,jiz hniji :!:
Potrebuji vymacet auto v jezeru plnem waxoilu :lol:
Honza