zařazování redukce a závěrky

Všeobecné rady a informace

Moderátor: Acon

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Tomy
Příspěvky: 272
Registrován: 20 úno 2009 12:41
tel.: 0904875396
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: zařazování redukce a závěrky

#21 Příspěvek od Tomy » 28 črc 2009 14:39

Nie, v oboch pripadoch mam vyradenu rychlost, len ked drzim spojku tak to ide tazko a robim to teda: auto stoji, rychlost je vyradena, spojka nie je stlacena - preradujem na redukciu... Dufam, ze je to teda ok...
Range Rover Sport TDV6 HSE, 2010
Ex - Defender 110 Crew Cab TD5
Ex - Disco I 300 TDI

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2656
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: zařazování redukce a závěrky

#22 Příspěvek od teslo » 28 črc 2009 15:34

nevidim dovod preco by to malo byt zle.

K tomu zvlastnemu chovaniu ma napada akurat, ze to moze suvisiet s hlavnou prevodovkou.
Mozno ked je vymacknuta spojka je prevodovka ztuhnutejsia. Ked je spojka v zabere toci aj hriadelom v prevodovke a mozno to ma za nasledok, ze je jednoduhsie pretocit jej vystupnym hriadelom( alebo jej vystupny hriadel ma tendenciu sa otacat a tym padom pomaha najst spravnu polohy pre zaskocenie ozubeni v rozvodovke).
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Uživatelský avatar
strelec7
Příspěvky: 114
Registrován: 19 dub 2016 06:53
tel.: 720642825
auto: D1 300, D1 200
Bydliště: Plzeň a okolí :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: zařazování redukce a závěrky

#23 Příspěvek od strelec7 » 19 dub 2016 08:29

čau chlapy,

jsem ještě panna, chci koupit disco 1. mát o uzávěrku nějakou standardně asi mezinápravovou ne? ta se řadí zvlášť nebo jen společně s redukcí? nebo jak to funguje? (LD D1 r.v.1997, 2,5Tdi)

mam zkušenost jen žigulíkem (NIVA).

dík:)
Pavel

Uživatelský avatar
VencaZE
Příspěvky: 3565
Registrován: 17 kvě 2008 14:51
tel.: 602 550 993
auto: 110HT, S2A 88, G66
Bydliště: Brod nad Tichou, okr. Tachov
Kontaktovat uživatele:

Re: zařazování redukce a závěrky

#24 Příspěvek od VencaZE » 19 dub 2016 08:34

Uzávěru lze řadit lze řadit prakticky kdykoliv kdy máš jistotu že se kola neprotáčí na kluzkém. Prostě jen přesuneš páku doleva. Tedy třeba i v 80km/h :D.
Je to tu popsáno někde x krát, zkus víc hledat.
Urbanovi Pneu&Cars- Servis Land Rover, diagnostika, autoelektro, pneuservis a jiné.. urbanovipneucars@email.cz
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD

Uživatelský avatar
strelec7
Příspěvky: 114
Registrován: 19 dub 2016 06:53
tel.: 720642825
auto: D1 300, D1 200
Bydliště: Plzeň a okolí :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: zařazování redukce a závěrky

#25 Příspěvek od strelec7 » 19 dub 2016 19:28

joo fajn už jsem to vyčmuchal, celkem šikovně udělaný jednou pákou:) ale že bych tam lupnul záver v 80 to asi nehrozí:) leda omylem. to spíš asi zapomenu vypnout pokud zapomenu jak svítí kontrolka.

dík.
Pavel

Uživatelský avatar
strelec7
Příspěvky: 114
Registrován: 19 dub 2016 06:53
tel.: 720642825
auto: D1 300, D1 200
Bydliště: Plzeň a okolí :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: zařazování redukce a závěrky

#26 Příspěvek od strelec7 » 26 dub 2016 09:18

tak nejvíc mě překvapilo jak je to hodně zredukovaný... na 5ku redukovanou maximálně 40km/h pak už je ten motor takovej přetočenej nepříjemně. Hustý jak si to do kopečku chroupe a plynule jede, asi mam novou milenku:)
Pavel

MadTom
Příspěvky: 14955
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: zařazování redukce a závěrky

#27 Příspěvek od MadTom » 26 dub 2016 11:08

A v čem je problém - do 40km/h se na redukci dá v pohodě jet, pokud je k tomu důvod, a když potřebuju rychleji, tak odredukuju a jedu. S trochou cviku, není problém řadit redukci i za jízdy. Stejně jako se řadilo u aut bez synchronizované převodovky, třeba V3S.
Je pravda, že pokud by ta přídavná převodovka byla synchronizovaná, tak by to bylo téměř dokonalé. Pomalá redukce je výhoda, když je potřeba jet doopravdy pomalu,, nemusí se to tahat přes spojku.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
strelec7
Příspěvky: 114
Registrován: 19 dub 2016 06:53
tel.: 720642825
auto: D1 300, D1 200
Bydliště: Plzeň a okolí :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: zařazování redukce a závěrky

#28 Příspěvek od strelec7 » 26 dub 2016 11:52

jo to práve je skvelý, je to fakt pravej offroud, já v tom nikdá nejel tak mě to mile překvapilo:) žádná spojka jen šolíchat motor jak je třeba.

...tak s meziplynem dát redukci nebo ji vindat to si asi nelajznu, dit je to srašně zredukovaný to vůbec netrefim otáčky, to tak dát neutrál vyřadit redukci na hlavní podřadit, a lupnout tak 2ku na redukčce a do toho ladit plyn a spojku, to mi hlava nestihne:) a hlavně mé nohy.. nerad bych si pokurvil převodovky:) leda že by mi to někdo pučil na trénink :)
Pavel

MadTom
Příspěvky: 14955
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: zařazování redukce a závěrky

#29 Příspěvek od MadTom » 26 dub 2016 12:09

Však uvidíš, chce to trošku pochopit, jak to má fungovat uvnitř převodovky a pak už se to řadit dá. Já to využívám občas při rozjezdu do kopce, kdy na jedničku bych to musel tahat přes spojku. Tak to rozjedu na redukci a tu vyřadím až za jízdy. Na druhou stranu v Alpách, když jsme se kochali a jelo se pomalu, jsem tak prostě tu redukci nechal, i když by to na jedničku šlo. Takhle jsem si v klidu mohl zpomalit, bez toho, abych to rozjížděl zpátky přes spojku.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Odpovědět