zařazování redukce a závěrky
Moderátor: Acon
- Tomy
- Příspěvky: 272
- Registrován: 20 úno 2009 12:41
- tel.: 0904875396
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: zařazování redukce a závěrky
Nie, v oboch pripadoch mam vyradenu rychlost, len ked drzim spojku tak to ide tazko a robim to teda: auto stoji, rychlost je vyradena, spojka nie je stlacena - preradujem na redukciu... Dufam, ze je to teda ok...
Range Rover Sport TDV6 HSE, 2010
Ex - Defender 110 Crew Cab TD5
Ex - Disco I 300 TDI
Ex - Defender 110 Crew Cab TD5
Ex - Disco I 300 TDI
Re: zařazování redukce a závěrky
nevidim dovod preco by to malo byt zle.
K tomu zvlastnemu chovaniu ma napada akurat, ze to moze suvisiet s hlavnou prevodovkou.
Mozno ked je vymacknuta spojka je prevodovka ztuhnutejsia. Ked je spojka v zabere toci aj hriadelom v prevodovke a mozno to ma za nasledok, ze je jednoduhsie pretocit jej vystupnym hriadelom( alebo jej vystupny hriadel ma tendenciu sa otacat a tym padom pomaha najst spravnu polohy pre zaskocenie ozubeni v rozvodovke).
K tomu zvlastnemu chovaniu ma napada akurat, ze to moze suvisiet s hlavnou prevodovkou.
Mozno ked je vymacknuta spojka je prevodovka ztuhnutejsia. Ked je spojka v zabere toci aj hriadelom v prevodovke a mozno to ma za nasledok, ze je jednoduhsie pretocit jej vystupnym hriadelom( alebo jej vystupny hriadel ma tendenciu sa otacat a tym padom pomaha najst spravnu polohy pre zaskocenie ozubeni v rozvodovke).
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS
Range Rover P38 2.5TDS
- strelec7
- Příspěvky: 114
- Registrován: 19 dub 2016 06:53
- tel.: 720642825
- auto: D1 300, D1 200
- Bydliště: Plzeň a okolí :-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: zařazování redukce a závěrky
čau chlapy,
jsem ještě panna, chci koupit disco 1. mát o uzávěrku nějakou standardně asi mezinápravovou ne? ta se řadí zvlášť nebo jen společně s redukcí? nebo jak to funguje? (LD D1 r.v.1997, 2,5Tdi)
mam zkušenost jen žigulíkem (NIVA).
dík:)
jsem ještě panna, chci koupit disco 1. mát o uzávěrku nějakou standardně asi mezinápravovou ne? ta se řadí zvlášť nebo jen společně s redukcí? nebo jak to funguje? (LD D1 r.v.1997, 2,5Tdi)
mam zkušenost jen žigulíkem (NIVA).
dík:)
Pavel
- VencaZE
- Příspěvky: 3565
- Registrován: 17 kvě 2008 14:51
- tel.: 602 550 993
- auto: 110HT, S2A 88, G66
- Bydliště: Brod nad Tichou, okr. Tachov
- Kontaktovat uživatele:
Re: zařazování redukce a závěrky
Uzávěru lze řadit lze řadit prakticky kdykoliv kdy máš jistotu že se kola neprotáčí na kluzkém. Prostě jen přesuneš páku doleva. Tedy třeba i v 80km/h .
Je to tu popsáno někde x krát, zkus víc hledat.
Je to tu popsáno někde x krát, zkus víc hledat.
Urbanovi Pneu&Cars- Servis Land Rover, diagnostika, autoelektro, pneuservis a jiné.. urbanovipneucars@email.cz
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD
- strelec7
- Příspěvky: 114
- Registrován: 19 dub 2016 06:53
- tel.: 720642825
- auto: D1 300, D1 200
- Bydliště: Plzeň a okolí :-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: zařazování redukce a závěrky
joo fajn už jsem to vyčmuchal, celkem šikovně udělaný jednou pákou:) ale že bych tam lupnul záver v 80 to asi nehrozí:) leda omylem. to spíš asi zapomenu vypnout pokud zapomenu jak svítí kontrolka.
dík.
dík.
Pavel
- strelec7
- Příspěvky: 114
- Registrován: 19 dub 2016 06:53
- tel.: 720642825
- auto: D1 300, D1 200
- Bydliště: Plzeň a okolí :-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: zařazování redukce a závěrky
tak nejvíc mě překvapilo jak je to hodně zredukovaný... na 5ku redukovanou maximálně 40km/h pak už je ten motor takovej přetočenej nepříjemně. Hustý jak si to do kopečku chroupe a plynule jede, asi mam novou milenku:)
Pavel
-
- Příspěvky: 14955
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: zařazování redukce a závěrky
A v čem je problém - do 40km/h se na redukci dá v pohodě jet, pokud je k tomu důvod, a když potřebuju rychleji, tak odredukuju a jedu. S trochou cviku, není problém řadit redukci i za jízdy. Stejně jako se řadilo u aut bez synchronizované převodovky, třeba V3S.
Je pravda, že pokud by ta přídavná převodovka byla synchronizovaná, tak by to bylo téměř dokonalé. Pomalá redukce je výhoda, když je potřeba jet doopravdy pomalu,, nemusí se to tahat přes spojku.
Je pravda, že pokud by ta přídavná převodovka byla synchronizovaná, tak by to bylo téměř dokonalé. Pomalá redukce je výhoda, když je potřeba jet doopravdy pomalu,, nemusí se to tahat přes spojku.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- strelec7
- Příspěvky: 114
- Registrován: 19 dub 2016 06:53
- tel.: 720642825
- auto: D1 300, D1 200
- Bydliště: Plzeň a okolí :-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: zařazování redukce a závěrky
jo to práve je skvelý, je to fakt pravej offroud, já v tom nikdá nejel tak mě to mile překvapilo:) žádná spojka jen šolíchat motor jak je třeba.
...tak s meziplynem dát redukci nebo ji vindat to si asi nelajznu, dit je to srašně zredukovaný to vůbec netrefim otáčky, to tak dát neutrál vyřadit redukci na hlavní podřadit, a lupnout tak 2ku na redukčce a do toho ladit plyn a spojku, to mi hlava nestihne:) a hlavně mé nohy.. nerad bych si pokurvil převodovky:) leda že by mi to někdo pučil na trénink
...tak s meziplynem dát redukci nebo ji vindat to si asi nelajznu, dit je to srašně zredukovaný to vůbec netrefim otáčky, to tak dát neutrál vyřadit redukci na hlavní podřadit, a lupnout tak 2ku na redukčce a do toho ladit plyn a spojku, to mi hlava nestihne:) a hlavně mé nohy.. nerad bych si pokurvil převodovky:) leda že by mi to někdo pučil na trénink
Pavel
-
- Příspěvky: 14955
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: zařazování redukce a závěrky
Však uvidíš, chce to trošku pochopit, jak to má fungovat uvnitř převodovky a pak už se to řadit dá. Já to využívám občas při rozjezdu do kopce, kdy na jedničku bych to musel tahat přes spojku. Tak to rozjedu na redukci a tu vyřadím až za jízdy. Na druhou stranu v Alpách, když jsme se kochali a jelo se pomalu, jsem tak prostě tu redukci nechal, i když by to na jedničku šlo. Takhle jsem si v klidu mohl zpomalit, bez toho, abych to rozjížděl zpátky přes spojku.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo