Stránka 1 z 2

zařazování redukce a závěrky

Napsal: 25 črc 2009 19:51
od paia
Co se může stát, když při zařazování redukce a závěrky nevyřadím z D na N? Dneska jsem poprvé řadil redukci (bylo to jen pro jistotu) a samozřejmě jsem si to uvědomil, až když jsem přeřadil.

Re: zařazování redukce a závěrky

Napsal: 25 črc 2009 20:28
od RudaK
No mě to nešlo přeřadit,pokud jsem neměl předvoleno " N " .Tak je to psaný v těch brožurach :P
Jinak pokud to nešlo,tak sem předvolil " D " a vono to tam nějak padlo...... :hmm:
p.s. Asi by se to tak dělat nemělo ( řadit nejlépe z kopečka,aby se to dalo popustit na brzdě ),ale co má člověk dělat,když je na rovině :Sorry:

Re: zařazování redukce a závěrky

Napsal: 25 črc 2009 20:51
od paia
no z kopečka jsem jel, takže jsem si přibržďoval, když jsem to přeřazoval, ozvala se slabá rána, ale asi se to přeřadilo (pouze redukce), protože auto najednou jelo jak z praku, pak jsem si to uvědomil a udělal to celé znovu na N a rána to pak byla ještě větší.

Re: zařazování redukce a závěrky

Napsal: 25 črc 2009 21:03
od Honza_offroad
Kdyz tam radis redukci, tak by to auto melo prece stat na miste :!: :wink: Pokud tam nejde, tak trosku popojet, ale jen zhlehka, aby se to otocilo o par zoubku.

H.

Re: zařazování redukce a závěrky

Napsal: 25 črc 2009 21:18
od paia
no nevím, ale v manuálu mám napsáno 0-8 km/h (0-5 MPH)

Re: zařazování redukce a závěrky

Napsal: 25 črc 2009 21:38
od Honza_offroad
to je pravda, ale kdyz si uvedomis, co se v te prevodovce, kdyz radis redukci, deje, pak je jasny ze je nejlepsi, kdyz stojis... :wink:

H.

Re: zařazování redukce a závěrky

Napsal: 26 črc 2009 06:32
od RudaK
Honza_offroad píše:to je pravda, ale kdyz si uvedomis, co se v te prevodovce, kdyz radis redukci, deje, pak je jasny ze je nejlepsi, kdyz stojis... :wink:

H.


Má pravdu předsedo :wink: tak tak stát a jen trochu popojet,pokud tam neskočí ( tak sem to myslel - na rovině se ty zoubky nepohnou :roll: ) to je nevýhoda automatu,že nemůžeš trochu potočit kolečkama :mrgreen: jinak samé pozitiva a za dva roky dovolená v Jugoslávii,pak dítě atd........... :hmm:

Re: zařazování redukce a závěrky

Napsal: 26 črc 2009 11:12
od paia
no já právě moc nevím, co se tam děje, na mechaniku moc nejsem a počítač, kterej bych mohl hackovat v tom není. :roll:

Re: zařazování redukce a závěrky

Napsal: 26 črc 2009 21:17
od Acon
radím za pohybu, no mám N a idem doslova krokom, takže cca 4-6km určite nie viac ako 8km. do redukcie aj späť úplne hladko. Zo začiatku som zvykol úplne postáť, ale niekedy bolo treba znova zaradiť rýchlosť, aby to tam skočilo, tak som v zmysle príručky skúsil za mierneho pohybu a ide to tam bez problémov a hladko. Robím to v momente, kedy už už idem postáť, ale zotrvačnosťou sa ešte trochu pohybujem, rýchlo N, hneď do redukcie, alebo späť, zasa D alebo 3 podľa podmienok a ide sa ďalej. Uzávierku radím (doteraz asi 3x) tiež za pomalého pohybu, takmer stojím.

Re: zařazování redukce a závěrky

Napsal: 27 črc 2009 08:08
od Jindra
Redukce se řadí vždy a všude ve stoje, max popustit spojku aby se srovnalo soukolí a líp tam padla...
Pazza

Re: zařazování redukce a závěrky

Napsal: 27 črc 2009 09:04
od Acon
Jindra píše:Redukce se řadí vždy a všude ve stoje, max popustit spojku aby se srovnalo soukolí a líp tam padla...
Pazza
v manuáli sa píše 0-5km. Má to logiku. Súkolie sa točí veľmi, veľmi pomaly a kolík zlahka zapadne. Keď si predstavíme, že chôdza je tak 4-5km/h ako rýchlo sa točia kolesá o rozmere okolo 245/XXR16 a pod? Pri tejto rýchlosti sa nebojím zaradiť čokoľvek.

Re: zařazování redukce a závěrky

Napsal: 27 črc 2009 09:17
od Jindra
Bát se nemusíš, ale tak dlouho se chodí se džbánem pro vodu.... - mají to asi odskoušené ale při stání je při stání...
Pazza

Re: zařazování redukce a závěrky

Napsal: 27 črc 2009 11:29
od Acon
no ak zaradíš uzávierku aj tak Ti zapadne až keď sa pohneš.Tak isto väčšinou vyskočí až pri pohybe. A ak niekto zaradí uzávierku a prudšie sa pohne, je to horšie ako zaradenie pri rýchlosti do 5km kedy sa súkolie otáča rýchlosťou slimáka.

Re: zařazování redukce a závěrky

Napsal: 27 črc 2009 14:46
od Honza_offroad
Uzaverku zaradit vetsinou nebyva problem, protoze na tom presuvniku je prave z toho duvodu je polovicni pocet zubu tzn 2x tak velke mezery, aby se snizila pravdepodobnot, ze se pri razeni trefi zub na zub. mezinaprava tam jde prez pruzinku, takze lze radit i za normalni jizdy, ale ne, kdyz uz je clovek nekde zapadlej a kola se protaceji...

slo hlavne o to, ze:
1, za jizdy, pokud mas zarazenou rychlost a snazis se zaradit redukci, tak se soukoli v prevodovce, ktere proti sobe radis toci cca 3x rozdilnou rychlosti
2, za jizdy, ale na zarazenej neutral tak se snazis zasunout tocici se kolo, proti kolu, ktere stoji.
3, na N u automatu je to jako 1, protoze menic ma porad tendenci cast momentu z motoru prenaset do prevodovky

samozrejme u tech malych rychlost 0-5 km/ h se tam nic zasadniho nedeje, ale kdyz lze zaradit na miste, tak bych radil a popojizdel az kdyz to nejde.

Tot muj nazor, nikomu nenutim... :wink:

H.

Re: zařazování redukce a závěrky

Napsal: 27 črc 2009 15:31
od PavelU
Podle chytré knížky :arrow: "Když vůz stojí a běží motor..." :idea:

Redukci řadím taky při stojícím autě a převodovka je v neutrálu.... :wink:

Re: zařazování redukce a závěrky

Napsal: 28 črc 2009 12:44
od Tomy
A držíš spojku, alebo nie?

Re: zařazování redukce a závěrky

Napsal: 28 črc 2009 12:59
od PavelU
Jo mám sešláplou spojku... :wink:

:arrow: "Když vůz stojí a běží motor, sešlápněte pedál spojky a poté posuňte páku zcela dopředu(nebo dozadu) dvěma samostatnými, ale jednosněrnými pohyby- H do N ... N do L (nebo naopak)"

Re: zařazování redukce a závěrky

Napsal: 28 črc 2009 13:12
od teslo
vsetko spravne:)

Ja to robim na "N" vtedy ked sa auto "hybe". Rozumej nejde, ale "hybe sa". Co je moment napr pri zastavovani ked uz auto takmer stoji( tzn. ani 1km/h). V podstate staci iba impulz/moment na pootocenie zubov a prevody zaskocia. Rozdiel v otackach skoro nulovy, sila posobiaca na prevody skoro nulova, trecia sila ozubenia minimalizovana. Zaskakuje to tak, ze ani neviem.

Uzavierku radit naozaj len vtedy ked nieje rozdiel v otackach( kludne aj v pohybe). A cakat kym zaskoci. Nie ze drbnem do paky a hned plna knedla( napr. pri zapadnuti). To by sa Vam prevodovka podakovala.

Re: zařazování redukce a závěrky

Napsal: 28 črc 2009 13:28
od Tomy
Je to zaujimave, lebo ja ked chcem radit redukciu (samozrejme auto uplne stoji), a drzim spojku, tak to ide tazko. Akonahle spojku nedrzim, tak to tam pekne pomalicky plynule zaskoci. Bez nejakeho hlasneho zvuku, alebo tak. Cize to robim nespravne?

Re: zařazování redukce a závěrky

Napsal: 28 črc 2009 13:56
od teslo
...robis to spravne...
V oboch pripadoch mas vyradenu rychlost( alebo ked das iba spojku, tak je stale zaradena rychlost)?