Stránka 2 z 7

Re: Vacsi konvertor do automatickej prevodovky

Napsal: 23 pro 2009 15:00
od RudaK
PavelU píše:Začíná mě to taky zajímat, asi si to napíšu do seznamu, ve kterém mám věci co opravdu nutně potřebuju... :Ja blb: :wink:

Pro mě pozdě..... :cry:
U D1 GO automatu i s měničem mám cca před 2 000 km ( tak že chvíli ). Nebudu nic měnit,bo su rád,že to zas jezdí :Sorry: :wink: A v terénu " No problem " s převodovkou a měničem ( No mohlo by to někdy zařadit dřív ) Po tom,co mě naposled svezl Miloš II a Erik,tak v terénu kverdlačka v pohodě - čas na přeřazení manuální v klidu :P Všechno má své výhody a nevýhody.
p.s. u D III automat znamená pohodlí a u D IV se manuál nědělá vůbec ( asi vědí proč :wink: ) a měniče tam jsou dobrý :mrgreen:

Re: Vacsi konvertor do automatickej prevodovky

Napsal: 23 pro 2009 15:09
od PavelU
Nikdy není pozdě a navíc když to má tomu autu pomoct, tak není co řešit... :wink:

Re: Vacsi konvertor do automatickej prevodovky

Napsal: 10 led 2010 21:44
od Acon
tak ako maryan? nové poznatky? Vplyv na spotrebu? Zrýchlenie? záber v teréne?

Re: Vacsi konvertor do automatickej prevodovky

Napsal: 11 led 2010 11:45
od maryan
Tu je zopar mojich dojmov po cca 1500 km najazdenych od vymeny konvertora:

1.) Spotreba
Mierny pokles z 11,5 na 11,0 L/100km. Ten rozdiel je skoro zanedbatelny. Presiel som priblizne tie iste trasy ako predtym, auto bolo ale viac nalozene plus na streche nosic s lyzami. Snazil som sa jazdit rovnakym stylom (ziadny offroad, mesto 50, mimo mesta 90 a dialnica 110 km/h), tankoval som na tej istej pumpe z rovnakeho stojana a vzdialenost som meral cez GPS... Celkovo by som povedal, ze ta spotreba by isla viac dolu v meste, ked to jazdi vlastne len na neuzamknutych rychlostiach a uspokojil by som sa s rovnakou akceleraciou ako pred vymenou. Vzhladom na to, ze zaber je lepsi, tak ho mam tendenciu viac vyuzivat, co vedie vo vysledku podla mna k priblizne rovnakej spotrebe...

2.) Zaber
Urcite lepsi ako pred vymenou. Rozbeh na asfaltke pre mna akceptovatelny a vsetko s otackami motora do cca 2200 ot/min. Do terenu som sa velmi nedostal, vzhladom na obligatnu cinnost v tom case (navstevy po rodine plus lyzovacka).
Este ma caka 2inch lift podvozku a potom to prevetram aj mimo cesty.

3.) Zohriatie motora
Pozoroval som rychlejsi ohrev motora. Pripisujem to aj tomu, ze ked cakam rano na krizovatkach, mam zaradene D-cko a stojim na brzde, motor musi vynalozit viac energie na udrzanie volnobeznych otacok vzhladom na vacsi odpor menica...

Acon, ak chces, mozeme to porovnat z tvojim automatom. Mam tam sice teraz zimne 32inch pneu, ale tie by sme zamenili za tvoje, aby to bolo porovnatene. Zaber s tymi 32-kami je samozrejme horsi, ale podla mna to citit az vo vyssich rychlostiach (nad 100km/h).

Vsetkym prajem vela stastnych km v roku 2010.

Re: Vacsi konvertor do automatickej prevodovky

Napsal: 11 led 2010 12:47
od Acon
Zohriatie motora
Pozoroval som rychlejsi ohrev motora. Pripisujem to aj tomu, ze ked cakam rano na krizovatkach, mam zaradene D-cko a stojim na brzde, motor musi vynalozit viac energie na udrzanie volnobeznych otacok vzhladom na vacsi odpor menica...
nemyslím. Meniče budú konštruované tak aby pri voľnobehu odoberali minimum energie a bude asi jedno či je veľký, malý alebo aký. Skôr by som to videl v tom lepšom zábere. Kým pôvodne motor točil "naprázdno" teraz je nútený zabrať a tak dochádza k vyšším tlakom vo valcoch a tým k rýchlejšiemu ohrevu.

Porovnať to samozrejme môžeme, no myslím, že rozdiel bude jasný aj bez štrapácie s výmenou kolies. Ten malý menič jednoducho prenáša Nm úplne špatne a teraz už viem, že asi najhoršie s pomedzi všetkých áut s automatom. Inženíři z GB nekde udělali chybu :D TD5 pekne ťahá aj na 3 a 4 pri uzamknutom meniči, dokonca citeľne zrýchluje na 4 aj s 1,5t prívesom. Medzi sviatkami som si viezol drevo do krbu a na 4 sa dalo celkom slušne predbiehať. Takže výkon tam na väčší menič bezpochyby je. Ak to porovnám s benzínovou Disko, tak tam menič zaberie skoro ako so suchou spojkou. Na jar by som mal mať nejaké zvyšné bubáky, tak poprosím Ivana o reamp RJ + Teba o pomoc s výmenou meniča. Táto vízia ma ešte viac púta k LR. Zdá sa, že napriek počiatočným neduhom sa vykryštalizovali ozajstné potreby a záujmy, tak LR zostane u mňa veľmi dlho.

Re: Vacsi konvertor do automatickej prevodovky

Napsal: 12 led 2010 21:13
od maryan
To: Acon
nemyslím. Meniče budú konštruované tak aby pri voľnobehu odoberali minimum energie a bude asi jedno či je veľký, malý alebo aký. Skôr by som to videl v tom lepšom zábere. Kým pôvodne motor točil "naprázdno" teraz je nútený zabrať a tak dochádza k vyšším tlakom vo valcoch a tým k rýchlejšiemu ohrevu.
]

Suhlas, ten rychlejsi ohrev motora ma na svedomi aj vaci zaber pri rozbiehani, ale ja som to pozoroval, ako som uz uviedol, aj pocas statia na krizovatkach so zaradenym D-ckom. Vtedy je menic uz v zabere...

Acon, vedel by si zistit na tvojom aute, pri akej rychlosti (tachometrovej) su radene jednotlive stupne, plus kedy sa uzamyka menic? Ak by sa ti chcelo, vyskusaj to prosim ta takym "dietnejsim" rozbehom so zohriatym motorom. Ono totiz riadiaca jednotka prevodovky to radi aj v zavislosti ako mas stlaceny plynovy pedal a od teploty motora plus mozno aj od teploty oleja v prevodovke...

Ked sa rozhodnes ten menic vymenit, daj vediet...

Re: Vacsi konvertor do automatickej prevodovky

Napsal: 12 led 2010 22:12
od jezbera ivan
Acon píše:nemyslím. Meniče budú konštruované tak aby pri voľnobehu odoberali minimum energie a bude asi jedno či je veľký, malý alebo aký.
A to zase ja nemyslim, ak mas vacsi hydromenic od LR ako tam origo bol, tak potom je zaber, zataz motora pri zaradenom D a stati na brzde vacsia. Aspon si to myslim, lebo aj maryanove auto sa hrabe pri zaradenom D navolnobeh dopredu na miestach kde pretym stalo.

Re: Vacsi konvertor do automatickej prevodovky

Napsal: 13 led 2010 07:45
od Acon
maryan
pri bežnej jazde ak je už motor aj prev. zohriata mi to radí väčšinou pri 2500ot. V meste ak idem ustálenou 60 tak 4 mi zaradí pri 2100-2200ot. Menič sa na 3ojke väčšinou uzamyká pri cca 70-80km no ak idem ustálenou rýchlosťou napr 60km do stúpania tak sa uzamyká už vtedy. 4ka sa zamkne podľa podmienok pri 80-95km. Ale dá sa povedať, že na rovide sa väčšinou zamkne pri tej 90ke.

Ivan
asi to tak bude. Predpokladal som, že menič je konštruovaný tak,aby bol pri voľnobehu úsporný. No je pravda, že väčší priemer musí mať lepší záber. Škoda, že nemáme palubné PC aby sme pozreli spotrebu na voľnobehu. Možno to má nejaký fyzikálny zádrhel, že pri rovnakom odbere výkonu sa ten väčší menič správa inak. No fyzika sa asi oklamať nedá. To už som párkrát v živote zistil :wink:

Re: Vacsi konvertor do automatickej prevodovky

Napsal: 14 led 2010 22:08
od maryan
To Acon: Mne to momentalne uzamyka 4 ku pri normalnom jazdeni medzi 80-85km/h co je cca 2100-2200ot/min. Da sa povedat ze vsetko radenie je vybavovane cca od 1900-2200ot/min. Zdoraznujem, ze pri normalnom jazdeni, ziadne zavodenie. Ked tomu stupim na krk, tak su otacky pri ktorych sa radi, samozrejme vyssie...

Dnes sme to s Ivanom trochu testovali v terene a musim povedat ze to funguje super! V strmych vyjazdoch na redukovanej jednotke si motor pekne priadol, nebolo treba ziadne vytacanie do otacok...
Ivan ake mas dojmy?

Chcelo by to nejake porovnanie na rovnakej trase so standartnym automatom. Kto sa hlasi?

Re: Vacsi konvertor do automatickej prevodovky

Napsal: 15 led 2010 17:38
od jezbera ivan
maryan píše:Dnes sme to s Ivanom trochu testovali v terene a musim povedat ze to funguje super! Ivan ake mas dojmy?
Tato uprava je presne to co DII automatu treba, uplne vyborne, ziadne vytacanie do otacok, jemna a presna odozva na plyn pedal v terene, prva vec co na svojej "buducej" urobim! Uz aby som ju mal!!!

Re: Vacsi konvertor do automatickej prevodovky

Napsal: 15 led 2010 20:54
od Acon
Presne tak. V teréne to točí zbytočne vysoké otáčky. Nedávno som na chalupe po snehu a lade viezol ešte 2 chlapov a aby to šlo, musel som to držať v otáčkach, čo chlapi zhodnotili, že na také auto to nejako moc točím. Sú zvyknutý, že keď ich vozím Nivou alebo AROm tak to len tak brnká na nízkych otáčkach. Ja som si už za ten čas na to zvykol, ale aj tak.
Je možné, že s tým väčším meničom sa nebude v lete prevodovka tak hriať? Lebo v lete to pecka tá teplota pri nohách.

Re: Vacsi konvertor do automatickej prevodovky

Napsal: 18 led 2010 21:36
od Ivo
Mě před koncem roku uplně kleknul automat,
mám objednanej repas od Ashcroftu s tím větším měničem,
jsem sám zvědavej o kolik se zlepší vlastnosti auta a akcelerace a spotřeba,
takže jakmile bude hotovo a odzkouším, poreferuji a napíši moje poznatky.

Ivo

Re: Vacsi konvertor do automatickej prevodovky

Napsal: 18 led 2010 23:14
od maryan
To Ivo: Super uz sa tesim na tvoje dojmy. K vacsiemu konvertoru ta inspirovalo toto vlakno, alebo si k tomu dospel inym sposobom?

Re: Vacsi konvertor do automatickej prevodovky

Napsal: 18 led 2010 23:40
od Ivo
Vlasně bych Ti měl poděkovat,
já o tom neměl ani tušení, že je možnost změny.
Přišlo mě to automatický, když už to měním převodovku použít větší měnič.
Ještě mám dotaz, nemáš náhodou rozměr simerinku v přídavné převodovce,
když už to bude venku, rovnou to vyměním ať je klid, trochu to rosí u ruční brzdy.

Ivo

Re: Vacsi konvertor do automatickej prevodovky

Napsal: 19 led 2010 09:55
od jezbera ivan
Ivo píše:Ještě mám dotaz, nemáš náhodou rozměr simerinku v přídavné převodovce?
Ja by som si nerobyl zbytocne starosti a pytal si u Ashcrofta pribalit k objednavke rozvodovkove gufera, tie ti tam mozno supnu len tak, prinajhorsom za par drobnych.

Re: Vacsi konvertor do automatickej prevodovky

Napsal: 19 led 2010 12:21
od maryan
To Ivo: Presne tak ako pise Ivan, napis Ashcroft-ovi nech ti pribali nasledovne simeringy:
- 1 x vstupny simering do rozvodovky LT230
- 1 x vystupny simering na predny nahon z LT230
- 1 x vystupny simering na zadny nahon z LT230
Urcite vymen vsetky tri a budes mat na nejaky cas pokoj...

Re: Vacsi konvertor do automatickej prevodovky

Napsal: 26 led 2010 16:49
od Ivo
Tak zrepasovaná převodovka je doma,
jsem už natěšenej až bude v autě a zjistím změnu s větším měničem

Re: Vacsi konvertor do automatickej prevodovky

Napsal: 08 úno 2010 17:00
od hujerba
super si to opisal menim OLO vi motor a a nevedel som najs kde sa povoluje hydromenic od zotrvacnika, nevies nahodou co to je za srob co ho drzi velkost, dik

Re: Vacsi konvertor do automatickej prevodovky

Napsal: 13 bře 2010 23:27
od maryan
To: Hujerba
Mozno to uz nie je pre teba aktualne, ale menic od zotrvacnika sa povoluje cez dieru po startery. Su tam na obvode 3 skrutky s 15-kou (nepamatam si presne, mozno 17-ka) hlavou. Chce to trochu trpezlivosti sa na ne trafit, ale ked mas pomocnika co ta naviguje cez ten spodny otvor na prirube prevodovky, tak to ide.

Re: Vacsi konvertor do automatickej prevodovky

Napsal: 17 srp 2010 22:21
od Acon
Tak som v klube Medium meničov. Mal som šťastie pri kúpe a už som kúpil s repasovanou prevodovkou s medium meničom. Jedna vec je o tom čítať a iná na tom jazdiť. Tá jazda je úplne iná galaxia. Radí to podstatne skôr, resp pri nižších otáčkach, v kopcoch to ide na podstatne nižších otáčkach, lepšie sa to rozbieha do križovatky.... skrátka je to úplne iné auto. Aj motor má krajší zvuk. S malým meničom išiel stále akoby na volno bez záťaže ako keď ho človek len na N trochu vytáča. S väčším meničom má tlmenejší zvuk bez výrazného dieslového klepotu. Je úplne radosť s tým predbiehať. Konečne má TD5ka možnosť ukázať čo je v nej. Myslím, že by kľudne zvládla aj ten large menič. Doporučujem každému majiteľovi DII tento upgrade.