Stránka 1 z 1

Motor TD5, ako je to s ním?

Napsal: 30 pro 2009 19:49
od Acon
Väčšina automobiliek skonštruuje, alebo kúpi motor, ktorý potom s drobnými tech. zmenami prežije niekoľko emisných predpisov a väčšinou je to 15 a viac rokov. Ako je to s Roveráckou TD5? Naozaj to bol tak biedny motor, že prežil len pár rokov a nemalo zmysel, ďalej sa ním zaoberať? Alebo bol pred tým inštalovaný v iných autách alebo aplikáciách. 2,5l motory sú predsa v iných autách dosť rozšírené, emisne aj výkonovo prešli tech. zmenami a dnes dosahujú výkony cez 200 koní a cez 400Nm a prežili viac ako 10r. Prečo to tak nebolo aj v prípade LR?

Re: Motor TD5, ako je to s ním?

Napsal: 30 pro 2009 19:53
od MadTom
TD5 měl minimálně dvě varianty - EURO2 a EURO3.
Následně to asi bylo o penězích - použil se motor od Forda - protože jeho výroba byla levnější (používá se pouze s drobnými změnami v jiných autech, kterých se dělá podstatně víc - je tady výrobně levnější). Kromě toho od systému čerpadlo-tryska se postupně upouští - systém common rail umožňuje dneska víc.

Re: Motor TD5, ako je to s ním?

Napsal: 30 pro 2009 20:15
od Acon
MadTom píše:TD5 měl minimálně dvě varianty - EURO2 a EURO3.
Následně to asi bylo o penězích - použil se motor od Forda - protože jeho výroba byla levnější (používá se pouze s drobnými změnami v jiných autech, kterých se dělá podstatně víc - je tady výrobně levnější). Kromě toho od systému čerpadlo-tryska se postupně upouští - systém common rail umožňuje dneska víc.
E3 platila myslím od 2000. TD5 sa myslím začal používať už 98, ale to už určite ako E3, pretože na 2r. sa neoplatilo vyrábať inú variantu (bežná prax v osobákoch). V tom čase sa common rail sériovo používal už 2r. a bolo aj jasné, že v tom je budúcnosť. Prečo sa teda namáhali skonštruovať motor na 5r. ? Navyše sa common rail vo veľa prípadoch aplikoval do motorov, ktoré pred tým fungovali s klasickým palivovým systémom (napr. všetky 1.9 Fiat G - Fiat, alfa, lancia)

Re: Motor TD5, ako je to s ním?

Napsal: 30 pro 2009 20:27
od MOPADŽI
Už se tady o tom psalo. Td5 je poslední motor, zkonstruovaný čistě Landroverem, než automobilku převzalo BMW. To pak začalo používat do L.R. své motory. Td5 byla již v testech a po zkouškách, proto se BMW rozhodlo, ji používat i po již zmiňovaném převzetí automobilky v seriové výrobě Landroverů.
Někde jsem to kdysi našel na nějakém Uk fóru...

Re: Motor TD5, ako je to s ním?

Napsal: 30 pro 2009 21:20
od David S.