Stránka 1 z 3

CHIP

Napsal: 22 bře 2007 21:14
od RB
Zdravím.Máte někdo praxi s chipem u RR 2,5D...?Dnes jsem si ho nechal nainstalovat a musím konstatovat že se auto chová dost divoce.Prvně jsme to ověřily na automatu a nyní u mého manuálu.Rozdíl je větší než jsem čekal.Přidalo se 30koní.
Eliote dnes jsem ti to nechal převést na ty blinkry,ještě 100ku máš u mne.Ahoj R

Napsal: 23 bře 2007 19:24
od George
Ahoj,
konečně téma o kterém je dobré podiskutovat.Mám v úmyslu stejný zásah,tak by mě zajímalo co myslíš tím divokým chováním?Je to myšleno pozitivně, nebo naopak?Těch 30k by odpovídalo rezervě motoru a nemělo by mu to nijak ublížit co se týká životnosti.Spíš mě zajímá kaký vliv to má na spotřebu(doufám,že klesla) a na exhalace aby se s tím dalo projít STK.
A poslední dotaz:cena?
George

Napsal: 24 bře 2007 09:24
od MartinMM
Chlapi jdu do toho taky , je pravda ze v BMW mel motor vice koni a tricet koni je supa jelikoz do dvoutisic otacek je autak strasne linej, jen kde je nejlepsi kvalita versus cena si to nechat udelat???

Napsal: 24 bře 2007 11:55
od mildin
čao nechal jsem si auto taky čipnout a auto jede podstatně lépe spotřeba asi stejná možná trochu méně ale zátah turba čipnutí nezmění musí se povolit nebo utáhnout kšanda ovládání turba cena okolo 7000,-na Kladně

Napsal: 24 bře 2007 16:21
od cenda111
mildin píše:čao nechal jsem si auto taky čipnout a auto jede podstatně lépe spotřeba asi stejná možná trochu méně ale zátah turba čipnutí nezmění musí se povolit nebo utáhnout kšanda ovládání turba cena okolo 7000,-na Kladně
Ahoj prosimtě mohl by jsi sdělit adresu v tom Kladně kde by mi autíčko čipli?Nebo tel. číslo?Ještě:povolit nebo utáhnout kšanda ovládání turba - víš o tom něco víc,nebo kde to dělají.Předem díky :D

Napsal: 25 bře 2007 21:15
od George
Ahoj,
to ovládání turba má jenom motor s přímým vstřikováním,BMW motor je ještě komůrková klasika s malým stupněm přeplňování, tudíž má pouze jednoduché turbo bez natáčení lopatek,takže to odpadá alespoň u RR 2,5 DSE.
George

Napsal: 25 bře 2007 21:36
od coroner
George píše:Ahoj,
to ovládání turba má jenom motor s přímým vstřikováním,BMW motor je ještě komůrková klasika s malým stupněm přeplňování, tudíž má pouze jednoduché turbo bez natáčení lopatek,takže to odpadá alespoň u RR 2,5 DSE.
George
Neznám BMW diesel, natáčení lopatek jistě nemá, ale to rozhodně neznamená, že nemá žádnou regulaci, tu musí mít :!: Takže má asi obtokový ventil a cílem úpravy zmíněmé výše je zajistit, aby tento přepouštěl při vyšším tlaku, což jistě jde.

Napsal: 25 bře 2007 21:48
od George
Mám na mysli pouze to,že odpadá seřizování dotyčné kšandy.Jinak tam je přidavač paliva něco jako akcelerační pumpička u karburátoru,je to ovládané podtlakem v sání,ale u motoru s EDC to může být klidně řešeno přes řídící jednotku motoru stím že to má zase čidlo někde v sání a já nevím kde ještě.Jinak to turbo nemá ani ten obtokový (waste gate)ventil.
George

Napsal: 25 bře 2007 21:55
od coroner
Nevím, co přesně myslíš onou kšandou, patrně má ovládací tyč wastegate nějaký seřizovací prvek přímo na sobě. Teď na ten motor koukám. Když chceš z dieselu výkon, musíš jít nahotu i s plnicím tlakem turba, což u tohoto motoru nejde jen chipem, musí se mechanicky nastavit. Chip ti vlastně přidá jen naftu. Podle mě tak dvě tři podložky pod každej z těch šroubků, co jsem označil a pojede to jako vyměněný. Ale bez přesnýho měřáku tlaku bych to nedělal a taky by bylo fajn si někde zjistit jak velkej tlak ta turbína ještě snese.

P.S. Wastegate to samozřejmě má, drží ho na těle turba právě ony šroubky. Turbo bez regulace nejde postavit tak, aby bylo účinné v širokém rozmezí otáček.

Napsal: 25 bře 2007 22:04
od George
Tak díky za obrázek. Já to měl včera odkrytovaný a ten waste g.není zezhora vůbec vidět,aspoň vím kudy cestička.Kšandou to nazval někdo předemnou tak že též nevím co tím básník myslel.Je tam táhlo a možná že se dá seřizovat,pak by odpadly ty položky.
PS. já mám zkušenosti jenom s motorama v kamionech a ty mají všechny turba bez obtokáčů,ale jsou to velká a těžká turba a tím tam vzniká velký turboefekt,Z tohoto důvodu se na malé motory dávají malá turba ,která rychleji reagují nárustem tlaku a kvůli tomu se tam ty obtoky dávají.Jestli se mýlím tak mě oprav,protože člověk se stále učí a někdo i rád. Dík George

Napsal: 25 bře 2007 22:11
od coroner
George píše:Tak díky za obrázek. Já to měl včera odkrytovaný a ten waste g.není zezhora vůbec vidět,aspoň vím kudy cestička.Kšandou to nazval někdo předemnou tak že též nevím co tím básník myslel.Je tam táhlo a možná že se dá seřizovat,pak by odpadly ty položky.
George
jj máš pravdu, jestli je to táhlo seřizovatelný, podložky odpadaj :D

Napsal: 26 bře 2007 11:12
od mildin
Zasilám tel.číslo na to Kladno 602359931 a že volate od p.Neuwirtha je tam nejaká sleva, ta kšanda neni muj básnickej obrat,tak mi to bylo řečeno,čipař vám řekne co stím já jsem to zatím nedělal

Napsal: 26 bře 2007 12:34
od RB
George píše:Ahoj,
konečně téma o kterém je dobré podiskutovat.Mám v úmyslu stejný zásah,tak by mě zajímalo co myslíš tím divokým chováním?Je to myšleno pozitivně, nebo naopak?Těch 30k by odpovídalo rezervě motoru a nemělo by mu to nijak ublížit co se týká životnosti.Spíš mě zajímá kaký vliv to má na spotřebu(doufám,že klesla) a na exhalace aby se s tím dalo projít STK.
A poslední dotaz:cena?
George
Je to přesně jak říkáš _divoké chování_ myslím že to opravdu hodně pozitivně jede a spotřeba s vlekem a na něm auto cca 1,5 tuny 11-12litrů průměr.Je to v toleranci možností motoru.Exhalace si myslím že bez problému.Cena 7000kč
RB

Napsal: 26 bře 2007 19:49
od cenda111
mildin píše:Zasilám tel.číslo na to Kladno 602359931 a že volate od p.Neuwirtha je tam nejaká sleva, ta kšanda neni muj básnickej obrat,tak mi to bylo řečeno,čipař vám řekne co stím já jsem to zatím nedělal
Díky za to tel. číslo :D

Napsal: 26 bře 2007 20:31
od RB
mildin píše:čao nechal jsem si auto taky čipnout a auto jede podstatně lépe spotřeba asi stejná možná trochu méně ale zátah turba čipnutí nezmění musí se povolit nebo utáhnout kšanda ovládání turba cena okolo 7000,-na Kladně
S turbem jsme nedělaly vůbec nic.Není důvod.Intervaly řazení jsou možná o polovinu kratší než před ůpravou.

Napsal: 26 bře 2007 21:01
od mildin
souhlas,taky mi bylo doporučeno nic s turbem nedělat ale ta možnost tam je i když životnost turba je pak nejistá

Napsal: 10 kvě 2008 17:27
od scooty
ahoj, jsem tu novy, cerstvy majitel P38 rv99 2.5DSE automat

je to cislo jeste aktualni? rad bych take prosel ocipovanim...

pripadne ma nekdo zkusenosti s ocipovanim zde?
http://www.diesel-technik.cz/chiptuning ... and-rover/

diky za info

Napsal: 10 kvě 2008 21:13
od Miloš
Myslím že by ještě dost pomohl KN filtr a větší IC.

Napsal: 11 kvě 2008 11:12
od George
Mrkni o pár odkazů výš,máš tam stejné tel.číslo takže zkušenosti podle příspěvků dobré.
George

Napsal: 08 čer 2008 17:06
od ben
No panove nevim nevim... Taky jsem nad tim premyslel a neudelal jsem to, pred servisem kde jsem uz byl objednany jsem se otocil a odjel. Duvod byl jasny, bavil jsem se o tom s jednim clovekem v nemecku ktery se tim zabyva. Jde o to ze motor BMW 2.5 TDS byl ve sve dobe nadcasovi co se tyce vykonu, dela se od roku 1991, 1992 myslim. Motor je proste co se tyce vykonu uz na svem maximu a nemel by se dale cipovat. Nerikam ze to neni prinosem ale myslim si ze je to kratkodobym prinosem (z heldiska zivotnosti motoru). Hlavne se ma cipovat auto od stavu km max. 20000km ! A ne 150000.... a dal... :roll: No nechci brat iluze a preju hodne stastnych km. A pokud vam vykon nestaci proc si nekoupite Benzina? :roll: Ben :wink: