kontrolka přehřátí převodovky
Moderátor: Miky_CZ
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: kontrolka přehřátí převodovky
ten vetrák sa spúšťa myslím len ak stojíš a máš zapnutú klímu. Inak som ešte nemal zohriate auto tak, aby sa mi len tak spúšťal. Ani v letných horúčavách. Len ako som spomínal. Stojíš a máš zapnutú klímu.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
- libovka
- Příspěvky: 1992
- Registrován: 14 lis 2009 19:21
- tel.: Jabko
- auto: RR L322
- Bydliště: praha-západ
Re: kontrolka přehřátí převodovky
Vše ti chladí viskozní vrtule co je na motoru.Ovšem tobě se to děje za jízdy a tudíž se to musí uchladit jen průtokem vzduchu.Za jízdy se vrtule vubec nespíná.
Ta elektrická co je před chladičem se spíná s klimou a to jen jestli že je venku teplota vyšší než 28°C a auto jede menší rychlostí než 80km/h.Nouzově se sepne při přehřátí motoru jako pomocná,ale to by měla zapsat diagnostika.
Ta elektrická co je před chladičem se spíná s klimou a to jen jestli že je venku teplota vyšší než 28°C a auto jede menší rychlostí než 80km/h.Nouzově se sepne při přehřátí motoru jako pomocná,ale to by měla zapsat diagnostika.
Re: kontrolka přehřátí převodovky
Aaaaarghhh velmi prosím o radu....!
DII Td5, automat, r.v. 1999, 156 tkm.
Dnes jsem se konečně pořádně dostal k přehřívání převodovky. Postupně jsme diagnostikovali několik možných příčin:
1) špatná funkce čidla teploty oleje v převodovce
2) nedostatečný proud vzduchu na chladič po montáži nového pevnostňáku s navijákem
3) zanesený chladič
4) nefunkční sahara
5) nedostatek oleje v převodovce
6) špatná cirkulace oleje v chladícím systému převodovky
Tyto body jsem po dnešku vyřadil:
2) Proud vzduchu nepomáhá - sundal jsem celou masku a i všechny plasty, co jsou zespodu po chladiči - proud vzduchu musel být více než dostatečný, přesto se kontrolka při zkušební jízdě rozsvítila. Krom toho stejný nárazník s navijákem mají na DII v automatu další 2 lidé (maryan a ivan jezbera) a pokud vím, nikdo s tím problém nemá. Je pravdou, že naviják zakrývá částečně přímý proud vzduchu na spodní část chladiče převodovky, přesto po odkrytování masky a spodních plastů musel být proud určitě dostatečný.
3) Zanesený chladič bordelem se při vizaulním prozkoumání nezdá, a to ani ten od převodovky samotné, ani ten od klimy před ním. Auto vlastně od Vánoc nebylo pořádně v terénu.
4) Sahara je funkční, ale jak se probralo o pár příspěvků výše, není to u tohoto problému tolik určující.
5) Oleje v převodovce je dostatek, kontrolováno včera znova v servise specializovaném na automatické převodovky v Kojetíně, který prováděl servis převodovky před cca. 3000km (2 měsíce)
Zbývají mi tedy body:
1) špatná funkce čidla teploty oleje v převodovce
6) špatná cirkulace oleje v chladícím systému převodovky
1) - Co se čidla týče, tak jeho činnost dává vesměs smysl. Když jedu na dálnici a zamkne se měnič na 4...tak kontrolka po chvíli zhasne. Jak sjedu do města nebo začnu řadit - znova se rozsvítí. Když jedu déle z kopce na volnoběh zase zhasne. Dnes když se mi rozsvítila, tak jsem zastavil a šel s sáhnout na chladič převodovky (měl jsem vše odplastované) - byl dosti teplý a trubky od něho k převodovce, že bych ruku na nich asi moc dlouho neudržel. Je to běžné?? Nemám tušení jaká je běžná provozní teplota. Jediné co vím je, že by převodovka měla mít (měřeno bezkontaktním teploměrem zvenčí) cca 50-60°C - bohužel se mi nepovedlo nikde sehnat teploměr a nestihl jsem ho ani koupit.
6) - Špatná cirkulace - je možné, že je chladič někde ucpaný nebo že nefunguje správně pumpa, která do něho žene olej z převodovky? Na jakém principu pracuje ta pumpa? Z rave jsme pochopil, že je mechanická. Může být někde systém ucpaný - nepomhlo by třeba chladič vyndat a propláchnout?
______________________________________________________________________________
Na závěr - diagnostika žádné chyby neukazuje. Všechny problémy začaly po montáži předního pevnostního nárazníku s navijákem (a šnorchlu). Stejný nárazník na stejném autě (tedy po faceliftu - já před faceliftem) mají další dvě auta bez problému. Nevím, zda je to pouhá náhoda nebo to s nárazníkem nějak souvisí, i když se to přímo nabízí, tak si tím nejsem jistý.
Je nějaký rozhodující rozdíl v systému chlazení u DII před a po faceliftu? Na mé DII před faceliftem je dle mé dedukce první chladič klimy, za ním nahoře intercooler + pod ním chladič převodovky a za nimi pak chladič chladící kapaliny motoru.
Díky všem, co měli trpělivost si toto přečíst a obzvláště těm, kteří mají se systémem chlazení převodovky v DII nějaké zkušenosti a poradí. Už jsem z toho dost nešťastný
PS: V příloze zasílám pro lepší představu foto nového nárazníku a navijáku bez masky (na černý flek na chladiči nebrat ohledy - to jsme pouze nastříkal odmašťovačem ve snaze zjistit, zda nejsou chladiče třeba zanesené nějakým olejem, který není vidět na první pohled)
DII Td5, automat, r.v. 1999, 156 tkm.
Dnes jsem se konečně pořádně dostal k přehřívání převodovky. Postupně jsme diagnostikovali několik možných příčin:
1) špatná funkce čidla teploty oleje v převodovce
2) nedostatečný proud vzduchu na chladič po montáži nového pevnostňáku s navijákem
3) zanesený chladič
4) nefunkční sahara
5) nedostatek oleje v převodovce
6) špatná cirkulace oleje v chladícím systému převodovky
Tyto body jsem po dnešku vyřadil:
2) Proud vzduchu nepomáhá - sundal jsem celou masku a i všechny plasty, co jsou zespodu po chladiči - proud vzduchu musel být více než dostatečný, přesto se kontrolka při zkušební jízdě rozsvítila. Krom toho stejný nárazník s navijákem mají na DII v automatu další 2 lidé (maryan a ivan jezbera) a pokud vím, nikdo s tím problém nemá. Je pravdou, že naviják zakrývá částečně přímý proud vzduchu na spodní část chladiče převodovky, přesto po odkrytování masky a spodních plastů musel být proud určitě dostatečný.
3) Zanesený chladič bordelem se při vizaulním prozkoumání nezdá, a to ani ten od převodovky samotné, ani ten od klimy před ním. Auto vlastně od Vánoc nebylo pořádně v terénu.
4) Sahara je funkční, ale jak se probralo o pár příspěvků výše, není to u tohoto problému tolik určující.
5) Oleje v převodovce je dostatek, kontrolováno včera znova v servise specializovaném na automatické převodovky v Kojetíně, který prováděl servis převodovky před cca. 3000km (2 měsíce)
Zbývají mi tedy body:
1) špatná funkce čidla teploty oleje v převodovce
6) špatná cirkulace oleje v chladícím systému převodovky
1) - Co se čidla týče, tak jeho činnost dává vesměs smysl. Když jedu na dálnici a zamkne se měnič na 4...tak kontrolka po chvíli zhasne. Jak sjedu do města nebo začnu řadit - znova se rozsvítí. Když jedu déle z kopce na volnoběh zase zhasne. Dnes když se mi rozsvítila, tak jsem zastavil a šel s sáhnout na chladič převodovky (měl jsem vše odplastované) - byl dosti teplý a trubky od něho k převodovce, že bych ruku na nich asi moc dlouho neudržel. Je to běžné?? Nemám tušení jaká je běžná provozní teplota. Jediné co vím je, že by převodovka měla mít (měřeno bezkontaktním teploměrem zvenčí) cca 50-60°C - bohužel se mi nepovedlo nikde sehnat teploměr a nestihl jsem ho ani koupit.
6) - Špatná cirkulace - je možné, že je chladič někde ucpaný nebo že nefunguje správně pumpa, která do něho žene olej z převodovky? Na jakém principu pracuje ta pumpa? Z rave jsme pochopil, že je mechanická. Může být někde systém ucpaný - nepomhlo by třeba chladič vyndat a propláchnout?
______________________________________________________________________________
Na závěr - diagnostika žádné chyby neukazuje. Všechny problémy začaly po montáži předního pevnostního nárazníku s navijákem (a šnorchlu). Stejný nárazník na stejném autě (tedy po faceliftu - já před faceliftem) mají další dvě auta bez problému. Nevím, zda je to pouhá náhoda nebo to s nárazníkem nějak souvisí, i když se to přímo nabízí, tak si tím nejsem jistý.
Je nějaký rozhodující rozdíl v systému chlazení u DII před a po faceliftu? Na mé DII před faceliftem je dle mé dedukce první chladič klimy, za ním nahoře intercooler + pod ním chladič převodovky a za nimi pak chladič chladící kapaliny motoru.
Díky všem, co měli trpělivost si toto přečíst a obzvláště těm, kteří mají se systémem chlazení převodovky v DII nějaké zkušenosti a poradí. Už jsem z toho dost nešťastný
PS: V příloze zasílám pro lepší představu foto nového nárazníku a navijáku bez masky (na černý flek na chladiči nebrat ohledy - to jsme pouze nastříkal odmašťovačem ve snaze zjistit, zda nejsou chladiče třeba zanesené nějakým olejem, který není vidět na první pohled)
- Přílohy
-
- P1010185 [1024x768].JPG
- (150.79 KiB) Staženo 367 x
-
- P1010186 [1024x768].JPG
- (168.1 KiB) Staženo 367 x
UK:LR4 SDV6 HSE/Jaguar XK8 4.0/Rover 75 2.0 CDT Tourer/Triumph Spitfire 1500/LR DII Td5 Medvědi/LR Free 2.0 D/Jaguar XJ12 Sovereign. NonUK: Ford F-150 obytná nástavba Gladiator XL
www.nomadbear.cz
www.nomadbear.cz
- Miky_CZ
- Příspěvky: 5714
- Registrován: 29 čer 2008 13:47
- tel.: 603 975 234
- auto: DI, D3 V8, XK8
- Bydliště: Ostrava
Re: kontrolka přehřátí převodovky
tak to zkus projet a az se kontrolka rozsviti tak si sahni na ten chladic, pokud bude studeny nebo vlazny tak je problem v cirkulaci
edit: prehlidnul jsem ze uz jsi to zkousel
edit: prehlidnul jsem ze uz jsi to zkousel
DI 300 Tdi: 4"lift, bodylift 2,5cm, BFG MT 285/75 R16, pevnostní nárazníky, prahy, přídavné světla, snorchel, CB, 2 navijáky, roll cage, kryty dif., žebřík, nájezdový plech, axle lock, true track, bufík atd
RRC 3,9 V8: závodní speciál
RRC 3,9 V8: závodní speciál
- libovka
- Příspěvky: 1992
- Registrován: 14 lis 2009 19:21
- tel.: Jabko
- auto: RR L322
- Bydliště: praha-západ
Re: kontrolka přehřátí převodovky
Jinak čidlo teploty automatu není v převodovce,ale na trubce u chladiče.
-
- Příspěvky: 298
- Registrován: 21 lis 2009 17:04
- auto: RR L322 TD6
- Bydliště: Brno
Re: kontrolka přehřátí převodovky
Mě to začalo dělat po výměně oleje v převodovce.Docela často se začala kontrolka rozsvěcovat.Měl jsem tam dextronII.Znovu jsem olej vyměnil za dextron III a je to výrazně lepší.Teď se rozsvítí vyloženě když se sunu v kolonách a když je vedro.Jakmile se pořádně rozjedu tak zhasne.Asi to nebude Tvůj případ,ale možná je ten systém chlazení na hraně(ucpanej chladič,vadné čidlo) a asi má i (možná)více práce s většími koly.
-
- Příspěvky: 1054
- Registrován: 16 led 2007 20:10
- tel.: +421 917 189 010
- auto: D3 2007 + D4 2012
- Bydliště: SK - Zálesie
Re: kontrolka přehřátí převodovky
Ja mam automat po facelifte, tam cidlo prehriatia nemam, boli tam len dva volne konektory visiace nad prevodovkou, ktore po vykrateni rozsvietili kontrolku prehriatia prevodovky, tak som ich potom vyuzil na nakablovanie cidla uzavierky medzinapravy. Pozri, ci tam vobec nejake cidlo mas, ci je zapojene a ak ano, vymen ho, to nebude drahe, aby si vylucil jeho chybu.
Bronz LR Disco 4 TDV6 2012 - Mama's Street Fighter
Blue Evoque 2014 2.2
Blue Evoque 2014 2.2
- libovka
- Příspěvky: 1992
- Registrován: 14 lis 2009 19:21
- tel.: Jabko
- auto: RR L322
- Bydliště: praha-západ
Re: kontrolka přehřátí převodovky
[quote="jezbera ivan"]Ja mam automat po facelifte, tam cidlo prehriatia nemam, boli tam len dva volne konektory visiace nad prevodovkou, ktore po vykrateni rozsvietili kontrolku prehriatia prevodovky, tak som ich potom vyuzil na nakablovanie cidla uzavierky medzinapravy. Pozri, ci tam vobec nejake cidlo mas, ci je zapojene a ak ano, vymen ho, to nebude drahe, aby si vylucil jeho chybu.[/quote
Jak už jsem zde psal tak čidlo teploty není na převodovce tak ho tam ani nemůžeš mít.
Jak už jsem zde psal tak čidlo teploty není na převodovce tak ho tam ani nemůžeš mít.
Re: kontrolka přehřátí převodovky
S většími koly možná více práce má, přesto by to neměl být problém, alespoň třeba u maryana ani ivana není. V převodovce je Dexron III. Chladič opravdu může být někde ucpaný, nad touto variantou také přemýšlím. Čidlo zítra poptám cenu a uvidím.pan klobouk píše:Mě to začalo dělat po výměně oleje v převodovce.Docela často se začala kontrolka rozsvěcovat.Měl jsem tam dextronII.Znovu jsem olej vyměnil za dextron III a je to výrazně lepší.Teď se rozsvítí vyloženě když se sunu v kolonách a když je vedro.Jakmile se pořádně rozjedu tak zhasne.Asi to nebude Tvůj případ,ale možná je ten systém chlazení na hraně(ucpanej chladič,vadné čidlo) a asi má i (možná)více práce s většími koly.
Na čidlo mrknu hned jak se zase dostanu k autu (sobota ) Jinak podle rave je čidlo, jak tvrdí libovka, opravdu na pravé trubce chladiče v dolní části. Nezkoušel jsi někdy měřit teplotu převodovky nějakým bezkontaktním teploměrem?jezbera ivan píše:Ja mam automat po facelifte, tam cidlo prehriatia nemam, boli tam len dva volne konektory visiace nad prevodovkou, ktore po vykrateni rozsvietili kontrolku prehriatia prevodovky, tak som ich potom vyuzil na nakablovanie cidla uzavierky medzinapravy. Pozri, ci tam vobec nejake cidlo mas, ci je zapojene a ak ano, vymen ho, to nebude drahe, aby si vylucil jeho chybu.
___________________________________________________________
Jinak díky všem za rady, mám z toho náladu pod psa snad to nějak vyřeším...nejspíš koupím bezkontaktní teploměr v týdnu a o víkendu změřím reálnou teplotu převodovky po rozsvícení kontrolky...na pohmat se mi zdá, že se opravdu nadměrně přehřívá...
UK:LR4 SDV6 HSE/Jaguar XK8 4.0/Rover 75 2.0 CDT Tourer/Triumph Spitfire 1500/LR DII Td5 Medvědi/LR Free 2.0 D/Jaguar XJ12 Sovereign. NonUK: Ford F-150 obytná nástavba Gladiator XL
www.nomadbear.cz
www.nomadbear.cz
Re: kontrolka přehřátí převodovky
asi by som najprv vlastnoručne vymenil olej... servisom moc neverím, bohvie čo ti tam naliali a aj keby nie, tak prevodovke ta výmena neublíži...
Keby si mal náhodou mooc volného času, môžeš dať dole pevnosták a skúsiť to bez neho a hned ti bude jasné či je to ním alebo nie.
Keby si mal náhodou mooc volného času, môžeš dať dole pevnosták a skúsiť to bez neho a hned ti bude jasné či je to ním alebo nie.
Re: kontrolka přehřátí převodovky
Olej je kompletně i s filtry měněný v renomovaném servise na automatické převodovky cca necelých 3000km zpátky a co víc, táta byl přímo u toho na dílně. Je to Petro-Canada ATF Dexron III - ještě mám litr navíc doma.raven.99 píše:asi by som najprv vlastnoručne vymenil olej... servisom moc neverím, bohvie čo ti tam naliali a aj keby nie, tak prevodovke ta výmena neublíži...
Keby si mal náhodou mooc volného času, môžeš dať dole pevnosták a skúsiť to bez neho a hned ti bude jasné či je to ním alebo nie.
Včera jsem objednal bezdotykový teploměr a pokud to stihnu, tak o víkendu ještě asi sundám pevnostňák
UK:LR4 SDV6 HSE/Jaguar XK8 4.0/Rover 75 2.0 CDT Tourer/Triumph Spitfire 1500/LR DII Td5 Medvědi/LR Free 2.0 D/Jaguar XJ12 Sovereign. NonUK: Ford F-150 obytná nástavba Gladiator XL
www.nomadbear.cz
www.nomadbear.cz
Re: kontrolka přehřátí převodovky
Benjamin, v zozname moznych pricin mas spravne na prvom mieste to cidlo teploty. Skus ho teda vymenit teda ako prve.
Dodavam este, ze uz pol roka jazdim on-road bez visko-vrtule a ziadny problem z priehrievanim prevodovky pri dlhsej jazde neregistrujem. Ibaze by to bolo ako pise Ivan, ze facelift to cidlo nema. Fakt ale je, ze priamo na chladici je dalsie cidlo teploty. Odmeriam dnes povrchovu teplotu prevodovky a chladica po cca 20km rychlostou cca 70-80kmh a dam to sem...
Ad. Teplota motora
Na teplomer motora sa moc nespoliehaj. V rozsahu cca 71-109 stC je stale v strednej polohe. Po dosiahnuti 110stC vyleti skokom hore...
Ad. Ventilator klimy
Ventilator klimy sa spusta tiez ked sa motor prehreje nad 105stC. Bez ohladu na to ci je zapnuta klima alebo nie. Ak teplota motora prekroci 110stC ostava ventilator klimy spusteny trvale pokial bezi motor. Dokonca aj po jeho vychladnuti a nastartovani motora sa znovu zapne. Je to akasi bezpecnostna funkcia. Da sa to zrusit len vymazanim chyby v ECU. Mam to vyskusane...
Dodavam este, ze uz pol roka jazdim on-road bez visko-vrtule a ziadny problem z priehrievanim prevodovky pri dlhsej jazde neregistrujem. Ibaze by to bolo ako pise Ivan, ze facelift to cidlo nema. Fakt ale je, ze priamo na chladici je dalsie cidlo teploty. Odmeriam dnes povrchovu teplotu prevodovky a chladica po cca 20km rychlostou cca 70-80kmh a dam to sem...
Ad. Teplota motora
Na teplomer motora sa moc nespoliehaj. V rozsahu cca 71-109 stC je stale v strednej polohe. Po dosiahnuti 110stC vyleti skokom hore...
Ad. Ventilator klimy
Ventilator klimy sa spusta tiez ked sa motor prehreje nad 105stC. Bez ohladu na to ci je zapnuta klima alebo nie. Ak teplota motora prekroci 110stC ostava ventilator klimy spusteny trvale pokial bezi motor. Dokonca aj po jeho vychladnuti a nastartovani motora sa znovu zapne. Je to akasi bezpecnostna funkcia. Da sa to zrusit len vymazanim chyby v ECU. Mam to vyskusane...
Disco 3
Re: kontrolka přehřátí převodovky
Už jsme poptal cenu a hodlám ho asi vyměnit, jen to nechci udělat zbytečně, protože mám podezření, že se převodovka opravdu přehřívá a čidlo maká, jak má. Nejdřív proměřím reálné teploty, jak přijde teploměr.maryan píše:Benjamin, v zozname moznych pricin mas spravne na prvom mieste to cidlo teploty. Skus ho teda vymenit teda ako prve.
Kdyby si to někdy v týdnu odměřil, moc by mi to pomohlo. Teploměr snad příjde v týdnu, tak bych to mohl o víkendu porovnat. Hodila by se mi i hodnota teploty po velké zátěži - například po svižném projetí nějakých serpentin s častým přeřazováním, abych zjistil na jakých max. teplotách by měla převodovka pracovat při velké zátěži. To tě ale samozřejmě nemohu nutit trápit auto;)maryan píše:Dodavam este, ze uz pol roka jazdim on-road bez visko-vrtule a ziadny problem z priehrievanim prevodovky pri dlhsej jazde neregistrujem. Ibaze by to bolo ako pise Ivan, ze facelift to cidlo nema. Fakt ale je, ze priamo na chladici je dalsie cidlo teploty. Odmeriam dnes povrchovu teplotu prevodovky a chladica po cca 20km rychlostou cca 70-80kmh a dam to sem...
Co jsi myslel prosím tím, že na chladiči je další čidlo teploty Já měl za to, že je pouze jedno právě na tom chladiči.
Jj teploměr motoru neberu jako určující, jeho přesnost už jsem poznal v praxi hned po koupi vozu, naštěstí včas.maryan píše:Ad. Teplota motora
Na teplomer motora sa moc nespoliehaj. V rozsahu cca 71-109 stC je stale v strednej polohe. Po dosiahnuti 110stC vyleti skokom hore...
UK:LR4 SDV6 HSE/Jaguar XK8 4.0/Rover 75 2.0 CDT Tourer/Triumph Spitfire 1500/LR DII Td5 Medvědi/LR Free 2.0 D/Jaguar XJ12 Sovereign. NonUK: Ford F-150 obytná nástavba Gladiator XL
www.nomadbear.cz
www.nomadbear.cz
Re: kontrolka přehřátí převodovky
...a este ma napadlo - Ja (aj Ivan) tam mame ten vacsi hydromenic. Moze byt toto kluc k zahade? Co plati?
A.) Vacsi menic -> ucinnejsi prenos krutiaceho momentu -> mensie zohrievanie prevodovky?
alebo
B.) Vacsi menic -> vacsie trenie -> vacsie zohrievanie prevodovky?
Osobne sa mi zda, ze odpoved A.) je spravna. Ale nie som si na 100% isty. Co si o tom myslite?
Ad.) "Dalsie cidlo..."
Kedze Ivan pisal ze skusal skratnut ten konektor co sa mu valal nezapojeny nad prevodovkou a rozsvietila sa mu kontrolka prehriatia prevodovky, tak som si myslel ze by tam mohli byt dve. Namiesto dohadov sa ale treba radsej pozriet do Rave. V kazdom pripade je na tom chladici cidlo...
Nedavno som isiel do kopca na Donovaly z BB, max rychlost 70-75kmh, menic teda v "odomknutom" rezime, bez visco-vrtule , auto plne obsadene, vonku cca 0stC a jedine teplota motora vyskocila na 100stC (mal som to cely cas na diagnostike). Prevodovka OK.
Po dlhsom premyslani si myslim, ze to bude predsa len to cidlo, lebo na trhu su aj ine komercne pevnostaky na facelift DII, pritom su ovela masivnejsie ako to co tam mas ty alebo ja. Problemy s prehrievanim automatu nie su s nimy spajane...
A.) Vacsi menic -> ucinnejsi prenos krutiaceho momentu -> mensie zohrievanie prevodovky?
alebo
B.) Vacsi menic -> vacsie trenie -> vacsie zohrievanie prevodovky?
Osobne sa mi zda, ze odpoved A.) je spravna. Ale nie som si na 100% isty. Co si o tom myslite?
Ad.) "Dalsie cidlo..."
Kedze Ivan pisal ze skusal skratnut ten konektor co sa mu valal nezapojeny nad prevodovkou a rozsvietila sa mu kontrolka prehriatia prevodovky, tak som si myslel ze by tam mohli byt dve. Namiesto dohadov sa ale treba radsej pozriet do Rave. V kazdom pripade je na tom chladici cidlo...
Nedavno som isiel do kopca na Donovaly z BB, max rychlost 70-75kmh, menic teda v "odomknutom" rezime, bez visco-vrtule , auto plne obsadene, vonku cca 0stC a jedine teplota motora vyskocila na 100stC (mal som to cely cas na diagnostike). Prevodovka OK.
Po dlhsom premyslani si myslim, ze to bude predsa len to cidlo, lebo na trhu su aj ine komercne pevnostaky na facelift DII, pritom su ovela masivnejsie ako to co tam mas ty alebo ja. Problemy s prehrievanim automatu nie su s nimy spajane...
Disco 3
- libovka
- Příspěvky: 1992
- Registrován: 14 lis 2009 19:21
- tel.: Jabko
- auto: RR L322
- Bydliště: praha-západ
Re: kontrolka přehřátí převodovky
Ad.) "Dalsie cidlo..."
Kedze Ivan pisal ze skusal skratnut ten konektor co sa mu valal nezapojeny nad prevodovkou a rozsvietila sa mu kontrolka prehriatia prevodovky, tak som si myslel ze by tam mohli byt dve. Namiesto dohadov sa ale treba radsej pozriet do Rave. V kazdom pripade je na tom chladici cidlo...
Je možné,že je tam příprava,jelikož ta kontrolka je u benzínových Disko na přehřátí přídavné převodovky.
Kedze Ivan pisal ze skusal skratnut ten konektor co sa mu valal nezapojeny nad prevodovkou a rozsvietila sa mu kontrolka prehriatia prevodovky, tak som si myslel ze by tam mohli byt dve. Namiesto dohadov sa ale treba radsej pozriet do Rave. V kazdom pripade je na tom chladici cidlo...
Je možné,že je tam příprava,jelikož ta kontrolka je u benzínových Disko na přehřátí přídavné převodovky.
Re: kontrolka přehřátí převodovky
Vcera som zmeral teploty bezdotykovym infra teplomerom po sviznej jazde cca 18km po rovine plus cca 2km v zavere do kopca, vsetko do 75kmh (bez visko vrtule, auto prazdne, vonku 20stC, pneu 32", vacsi hydomenic, v predu pevnostak,SPZ na maske, strbina medzi spodnou castou predej masky a pevnostakom prekryta gumou ako ochrana navijaku, ... kua same nevyhody vzhladom na chladenie motora a prevdovky) a tu su priblizne priemerne vsledky:
- vyfuk.zvody, pred turbom: 205 stC (nie je to trochu vela?)
- motor hlava: 80 stC
- motor blok: 60 stC
- prevodovka telo: 45 stC
- prevodovka odchadzajuca trubka do chladica: 50 stC
- prevodovka prichadzajuca trubka z chladica: 40 stC
Vsetko vyzera OK. Mozno tie zvody maju trochu vyssiu tepltu. Ma niekto predstavu ci je to OK? Asi uz nasadim visko vrtulu po zime. Predsa len ten prud vzdchu od viska ich trochu ochladzuje
- vyfuk.zvody, pred turbom: 205 stC (nie je to trochu vela?)
- motor hlava: 80 stC
- motor blok: 60 stC
- prevodovka telo: 45 stC
- prevodovka odchadzajuca trubka do chladica: 50 stC
- prevodovka prichadzajuca trubka z chladica: 40 stC
Vsetko vyzera OK. Mozno tie zvody maju trochu vyssiu tepltu. Ma niekto predstavu ci je to OK? Asi uz nasadim visko vrtulu po zime. Predsa len ten prud vzdchu od viska ich trochu ochladzuje
Disco 3
-
- Příspěvky: 14973
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: kontrolka přehřátí převodovky
Tak jsem kouknul do RAVE a čidla jsou dvě - na chladiči převodovky - je to s konetorem C0219 a na přídavné převodovce C0686 - dráty od nich jsou spojené v konektoru C0293 - pod volantem. V RAVE je to popsané, včetně fotek dotyčných konektorů a jejich umístění v autě.
A protože je to spojené, tak to klidně může být jenom jedno z čidel. Osobně bych si čidla našel, odpojil, zkusil že to funguje - tj. uzemnil to natvrdo místo čidla a měla by se rozsvítit kontrolka u obou čidel a pokud to tak bude, tak ohřát auto až se kontrolka rozsvítí a potom jedno čidlo odpojit, pokud zhasne, je jasné, které z nich to bylo (předpokládám, že jsou tam dvě).
A dále čidlo ven, normální teploměr a vodní lázeň a zkusit, jesli spíná při správné teplotě.
A protože je to spojené, tak to klidně může být jenom jedno z čidel. Osobně bych si čidla našel, odpojil, zkusil že to funguje - tj. uzemnil to natvrdo místo čidla a měla by se rozsvítit kontrolka u obou čidel a pokud to tak bude, tak ohřát auto až se kontrolka rozsvítí a potom jedno čidlo odpojit, pokud zhasne, je jasné, které z nich to bylo (předpokládám, že jsou tam dvě).
A dále čidlo ven, normální teploměr a vodní lázeň a zkusit, jesli spíná při správné teplotě.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: kontrolka přehřátí převodovky
Děkuji moc za informace a snahu maryane, bude se to určitě moc hodit Pokud by si náhodou ještě něco přeměřoval, mohl by is prosím ještě změřit teplotu přídavný převodovky? Čidla jsou v automatu i tam, proto může být chyba i na přídavce. Ty dráty, co koukali Ivanovi u převodovky byly právě od čidla teploty přídavné převodovky..maryan píše:Vcera som zmeral teploty bezdotykovym infra teplomerom po sviznej jazde cca 18km ...
Tomáši znamená to tedy, že to vůbec nemusí dělat automatická převodovka, ale přídavka? Olej sem v ní měnil cca 4000 km zpět. Možná je tam jenom něco s čidlem. Elektrika je pro mne ale španělská vesnice...musím na to někoho sehnat. V Rave jsem to našel (viz. obrázek), v reálu to bude horší. Že já blbec studoval dycky fildu.MadTom píše:Tak jsem kouknul do RAVE a čidla jsou dvě - na chladiči převodovky - je to s konetorem C0219 a na přídavné převodovce C0686 - dráty od nich jsou spojené v konektoru C0293 - pod volantem. V RAVE je to popsané, včetně fotek dotyčných konektorů a jejich umístění v autě.
A protože je to spojené, tak to klidně může být jenom jedno z čidel. Osobně bych si čidla našel, odpojil, zkusil že to funguje - tj. uzemnil to natvrdo místo čidla a měla by se rozsvítit kontrolka u obou čidel a pokud to tak bude, tak ohřát auto až se kontrolka rozsvítí a potom jedno čidlo odpojit, pokud zhasne, je jasné, které z nich to bylo (předpokládám, že jsou tam dvě).
A dále čidlo ven, normální teploměr a vodní lázeň a zkusit, jesli spíná při správné teplotě.
__________________________________________________
O víkendu teda testování čidel (přeměřování) nějakým způsobem + měření reálných teplot jednotlivých částí bezkontaktním teploměrem (snad dorazí) + výměna všech oken na baráku (no to sem zvědav )
Naposledy upravil(a) Benjamin dne 12 dub 2011 10:59, celkem upraveno 4 x.
UK:LR4 SDV6 HSE/Jaguar XK8 4.0/Rover 75 2.0 CDT Tourer/Triumph Spitfire 1500/LR DII Td5 Medvědi/LR Free 2.0 D/Jaguar XJ12 Sovereign. NonUK: Ford F-150 obytná nástavba Gladiator XL
www.nomadbear.cz
www.nomadbear.cz
-
- Příspěvky: 14973
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: kontrolka přehřátí převodovky
Ano, může to dělat přídavná převodovka - proto jsem psal - najít obě čidla (pokud tam jsou), odpojit, zkusit že to je ono a že to nejsou jenom zlomené dráty. Ohřát auto a odpojit jedno z čidel, aby se poznalo, které hlásí přehřátí a následně pokud čidlo vyhodit ven a otestovat ve vodní lázni - jestli spíná. Případně rovou vyměnit - netuším co stojí.
A drobná poznámka - pozor při šroubování, aby se čidlo neulomilo, případně nevytekl olej - mělo by být pod hladinou.
A drobná poznámka - pozor při šroubování, aby se čidlo neulomilo, případně nevytekl olej - mělo by být pod hladinou.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: kontrolka přehřátí převodovky
Jj chápu díky, asi to radši svěřím do šikovnějších rukou, uvidíme...většinou nadělám víc škody než užitku. Nejdřív změřím teploměrem reálné hodnoty zvenčí, pak se pustím do čidel. Ceny už jsme poptal...MadTom píše:Ano, může to dělat přídavná převodovka - proto jsem psal - najít obě čidla (pokud tam jsou), odpojit, zkusit že to je ono a že to nejsou jenom zlomené dráty. Ohřát auto a odpojit jedno z čidel, aby se poznalo, které hlásí přehřátí a následně pokud čidlo vyhodit ven a otestovat ve vodní lázni - jestli spíná. Případně rovou vyměnit - netuším co stojí.
A drobná poznámka - pozor při šroubování, aby se čidlo neulomilo, případně nevytekl olej - mělo by být pod hladinou.
UK:LR4 SDV6 HSE/Jaguar XK8 4.0/Rover 75 2.0 CDT Tourer/Triumph Spitfire 1500/LR DII Td5 Medvědi/LR Free 2.0 D/Jaguar XJ12 Sovereign. NonUK: Ford F-150 obytná nástavba Gladiator XL
www.nomadbear.cz
www.nomadbear.cz