Kilmetrový nájezd a životnost Free

Freelander I, II

Moderátor: Safraporte

Odpovědět
Zpráva
Autor
KDB
Příspěvky: 458
Registrován: 27 říj 2009 20:25
tel.: 725722563
auto: P38 4,6
Bydliště: Křivoklátsko

Kilmetrový nájezd a životnost Free

#1 Příspěvek od KDB » 27 říj 2009 21:17

Zdravím všechny zdejší :D

Chystáme si pořídit lanďáka...pročetl jsem zdejší forum zezadu dopředu a zpátky, takže základní představu, co mě čeká mám. Mám i průpravu na ostrovní specifika :mrgreen: , s Rovery a MG končím druhý stotisíc km.
Představu o autě mám jasnou : Free I, 1.8, 3dv, tmavě zelený.ročník 1998-2001.Lehký otazník se vznáší nad tím, jestli se bát většího počtu kilometrů - nad 200.000

Otázka zní:
Jaký nejvyšší počet km se skvěl na tachometru vašeho Free a v jaké kondici se jich dočkal ?

Uživatelský avatar
BeerRudolf
Příspěvky: 947
Registrován: 30 říj 2007 13:31
auto: Tak akorát

Re: Kilmetrový nájezd a životnost Free

#2 Příspěvek od BeerRudolf » 29 říj 2009 09:19

Tak můj má 21tis km, takže to není zrovna dobrej příklad :lol: , nicméně znám free (v podstatě brácha mého), je to rv.2005, a v současnosti má 305tis. :Pohoda: bez větších závad. Je to Td4.
Když jsem byl naposledy v Jihlavě tak na dvorku stála Td4 2004 s 280tis. Ale ta měla nějakej problém na motoru.
ČZ 150,Černá1951BABUŠKA/Ford Granada L MkI, 2,3V6 Automatic,SaturnGold1977PROFESOR/Simson S50 N,Červená1978MOPED/ Simca-Talbot Solara LS 1,3,ZelenáMetalíza1980TAŤKA/Simson S51 Enduro,Šedá1984SÍMA/Oltcit Club 11,Červená1988OLDÍK/Fiat Panda 4X4,Stříbrná2010

Safraporte
Příspěvky: 1341
Registrován: 03 zář 2009 12:01
tel.: 739634575
auto: noLR
Bydliště: jak to jde, tak na rybách

Re: Kilmetrový nájezd a životnost Free

#3 Příspěvek od Safraporte » 29 říj 2009 11:05

Tak z vlastního hnízda: auto z 2002, kupované v ČR, podle laku a spodku neježděné v terénu (dle majáku v TP asi doprovodné vozidlo) podle servisky servisované naposledy při 121000 km. Teď 170000 km a ...výměna visco, pravděpodobně výměna ložisek v diferáku (snad jen to), výměna stabilizaček (a podle klepání zřejmě ještě silenbloků). Poslední dobou trochu cuká motor a co se týká karoserie - podvozek netknutý a jen koroze spodku dveří u řidiče.
Shrnuto: běžná údržba při těch kilometrech (jelikož jsem byl z břichoplazů zvyklý jen koupit a jezdit, tak z tohohle jsem občas mírně nervózní) a počítám, že pak to bude pár let sloužit. Stejně si to člověk nekupuje na 10 let. Nebo jo?
:D

KDB
Příspěvky: 458
Registrován: 27 říj 2009 20:25
tel.: 725722563
auto: P38 4,6
Bydliště: Křivoklátsko

Re: Kilmetrový nájezd a životnost Free

#4 Příspěvek od KDB » 29 říj 2009 19:52

Výborně, přesně tohle jsem potřeboval. :) Ještě někdo ?

Uživatelský avatar
Oldman
Příspěvky: 486
Registrován: 12 led 2008 17:12
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Re: Kilmetrový nájezd a životnost Free

#5 Příspěvek od Oldman » 30 říj 2009 08:50

Mám tmavězelené free, rv 98, nová visko, diferenciál a ložiska v IRD, nechceš koupit? :) Bral bych něco většího... Líbí se mi žlutý def od K. Slámy

KDB
Příspěvky: 458
Registrován: 27 říj 2009 20:25
tel.: 725722563
auto: P38 4,6
Bydliště: Křivoklátsko

Re: Kilmetrový nájezd a životnost Free

#6 Příspěvek od KDB » 30 říj 2009 18:57

Kdyby byl třídveřák, tak se domluvíme.... :wink: Z benzínu, 3dv a tmavě zelené neustoupím :lol:

Uživatelský avatar
jendarover
Příspěvky: 89
Registrován: 29 bře 2009 22:37
auto: Freelander
Bydliště: Chodov

Re: Kilmetrový nájezd a životnost Free

#7 Příspěvek od jendarover » 30 říj 2009 21:15

ahoj mám free rv.1999 nalítáno tak 170 tis. zatím žádné větší potíže akorát stahovačka pátých dveří K.O. a palivový filtr jinak zatím v pohodě a bez koroze a bez tažného! takže mám trochu jistotu že motor není utahanej

ctorvi
Příspěvky: 22
Registrován: 30 říj 2009 23:39

Re: Kilmetrový nájezd a životnost Free

#8 Příspěvek od ctorvi » 31 říj 2009 10:00

ahoj,můj free má najeto 140tis je to td4 r.v. 2003 Všechno je celkem v pohodě akorát mě trápí posledních půl roku že nejde občas nastartovat.Po otočení klíčkem se mi při tomto problému neobjeví kontrolka hžavení a není slyšet palivové čerpadlo.Po hodině někdy déle zkusím startování opakovat a motor naskočí.Byl jsem v servisu ale žádnou závadu nezjistili.Sám jsem vyzkoušel několikrát po sobě otevírání a zamykání dálkov.ovladačem,kontrolu pojistek,neví co dělat. Může mi někdo poradit?Díky

Uživatelský avatar
Dusan K
Příspěvky: 54
Registrován: 15 črc 2009 09:20

Re: Kilmetrový nájezd a životnost Free

#9 Příspěvek od Dusan K » 01 lis 2009 09:27

já vím čím to je měl jsem to samé

ctorvi
Příspěvky: 22
Registrován: 30 říj 2009 23:39

Re: Kilmetrový nájezd a životnost Free

#10 Příspěvek od ctorvi » 01 lis 2009 13:13

tak dík!?

Uživatelský avatar
Kawa12
Příspěvky: 550
Registrován: 06 črc 2009 18:10
auto: rezinka 88,LC V8
Bydliště: Kralupy
Kontaktovat uživatele:

Re: Kilmetrový nájezd a životnost Free

#11 Příspěvek od Kawa12 » 01 lis 2009 14:25

ctorvi píše:ahoj,můj free má najeto 140tis je to td4 r.v. 2003 Všechno je celkem v pohodě akorát mě trápí posledních půl roku že nejde občas nastartovat.Po otočení klíčkem se mi při tomto problému neobjeví kontrolka hžavení a není slyšet palivové čerpadlo.Po hodině někdy déle zkusím startování opakovat a motor naskočí.Byl jsem v servisu ale žádnou závadu nezjistili.Sám jsem vyzkoušel několikrát po sobě otevírání a zamykání dálkov.ovladačem,kontrolu pojistek,neví co dělat. Může mi někdo poradit?Díky
Máš povytažený relátko,to samé mi dělal Defender,už jsem nevěděl co,pak jsem o něj zavadil rukou a problem byl vyřešen.Ale nevim kde ho máš ty,já ho mam pod sedačkou spolujezdce.
www.licovepasky.cz
...někomu stačí auto.......jiný potřebuje Land Rover...
LR series 88, Toy LC V8

ctorvi
Příspěvky: 22
Registrován: 30 říj 2009 23:39

Re: Kilmetrový nájezd a životnost Free

#12 Příspěvek od ctorvi » 01 lis 2009 16:28

Díky,vyzkoušim to

Uživatelský avatar
dzordzi
Příspěvky: 370
Registrován: 03 bře 2010 14:24
auto: LR3
Bydliště: Malé Karpaty

Re: Kilmetrový nájezd a životnost Free

#13 Příspěvek od dzordzi » 27 dub 2010 21:08

Ja mám Free 98´...a mám tam 250.000 km... motor 2.0DI, :hand všetko ide zatil dobre... vymenené turbo, asi bolo robené aj čerpadlo..... teraz výmena spojky a rozvody....
Discovery3 2,7 TDV6 HSE, automat,

Uživatelský avatar
Maxsel
Příspěvky: 3654
Registrován: 23 zář 2007 19:49
auto: Land Rover
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Kilmetrový nájezd a životnost Free

#14 Příspěvek od Maxsel » 29 dub 2010 00:00

Free 1.8 rv 98 natočeno 155 tis km a opravdu ho používám (nešetřím) a občas si s ním taky hraju na offroad. Měnil jsem jen těsnění pod hlavou (patří mezi plánovanou údržbu), snímač otáček motoru a zámek dveří (už nevím který). Auto má původní visko i IRD a zatím s nimi nemám problém (a to mám už sehnané rezervní). Karoserie je bez koroze, drží i všechny silenbloky, tyčky stabilizátoru, stahovačka pátých dveří a věci na který si spousta lidí stěžuje. Možná začíná být slyšet ložisko u viskospojky, ale neplechu zatím nedělá. Za mě teda zatím dobrý.
Discovery 4 TDV6 HSE
Discovery 2 TD5

http://www.youtube.com/maxselcz

Uživatelský avatar
tagr
Příspěvky: 2254
Registrován: 18 lis 2009 06:49
auto: Freelander 2004
Bydliště: PRAHA
Kontaktovat uživatele:

Re: Kilmetrový nájezd a životnost Free

#15 Příspěvek od tagr » 29 dub 2010 04:11

TD4 2003 165 000 km nové vstřiky, repase turba(preventivní výměna ložisek a těsnění ), repase alternátoru ( uhlíky 40%,ložiska OK).nová servopumpa ,stará byla na 60% KO,výměna všech kladek = 70% opotřebení, repase automatu - ventily - silenoidy KO , IRD preventivní GO nová ložska a gufera , repase celého kardanu včetně visco a nových ložisek, 2" lift a celkový nátěr spodku - je OK ale prevence se vyplatí.Ted ještě nevím jak to bude s hlavou motoru u 4 vstřiku je špatné sedlo - drobné prasklinky tak uvidím jestli to vydrží , nebo bude repas hlava :?: :? ,ale pak snad už nic :D .
Učím se a snažím se dostat ,,DRÁČKA" dál tak FREE A VŠEM ostatním LAND ROVERŮM šťasné ježdění. 6x6 je sen ,ale i ty se někdy splní.

Uživatelský avatar
will.26
Příspěvky: 1669
Registrován: 21 dub 2009 15:18

Re: Kilmetrový nájezd a životnost Free

#16 Příspěvek od will.26 » 29 dub 2010 07:15

tagr píše:TD4 2003 165 000 km nové vstřiky, repase turba(preventivní výměna ložisek a těsnění ), repase alternátoru ( uhlíky 40%,ložiska OK).nová servopumpa ,stará byla na 60% KO,výměna všech kladek = 70% opotřebení, repase automatu - ventily - silenoidy KO , IRD preventivní GO nová ložska a gufera , repase celého kardanu včetně visco a nových ložisek, 2" lift a celkový nátěr spodku - je OK ale prevence se vyplatí.Ted ještě nevím jak to bude s hlavou motoru u 4 vstřiku je špatné sedlo - drobné prasklinky tak uvidím jestli to vydrží , nebo bude repas hlava :?: :? ,ale pak snad už nic :D .
na kolik tě vyšla servopumpa? chčije mi z ní olej a nevím co je tam za problém bo jsem se ještě nestihl na ní podívat

Uživatelský avatar
tagr
Příspěvky: 2254
Registrován: 18 lis 2009 06:49
auto: Freelander 2004
Bydliště: PRAHA
Kontaktovat uživatele:

Re: Kilmetrový nájezd a životnost Free

#17 Příspěvek od tagr » 29 dub 2010 07:25

4800 bez daně a musel jsem jim dát tu starou :)
Učím se a snažím se dostat ,,DRÁČKA" dál tak FREE A VŠEM ostatním LAND ROVERŮM šťasné ježdění. 6x6 je sen ,ale i ty se někdy splní.

Uživatelský avatar
Mylda
Příspěvky: 227
Registrován: 02 črc 2009 11:45
auto: DII TD5
Bydliště: Českomoravská vrchovina

Re: Kilmetrový nájezd a životnost Free

#18 Příspěvek od Mylda » 29 dub 2010 13:18

r.v. 2000 2.0 Di, okolo 170 tis. výměna visco, stabil. tyčky, všechny možný silenbloky, nově posilovač brzd, stahovačka zadních dveří, trochu rezu na zadních dveřích, zase nám lupe při prudkým zatočení, už nevíme, co s tím... možná jsme na nějakou výměnu zapomněl... ale máme ho rádi :)
DII 2,5TD5 "Aurora" r.v.2004 - Pevnostní nárazník, +2" podvozek
exFreelander 2,0Di "Rover" r.v. 2000 - 42mm lift, kryt motoru
Freelander 2

Odpovědět