Motor TD5, ako je to s ním?
Moderátor: Miky_CZ
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Motor TD5, ako je to s ním?
Väčšina automobiliek skonštruuje, alebo kúpi motor, ktorý potom s drobnými tech. zmenami prežije niekoľko emisných predpisov a väčšinou je to 15 a viac rokov. Ako je to s Roveráckou TD5? Naozaj to bol tak biedny motor, že prežil len pár rokov a nemalo zmysel, ďalej sa ním zaoberať? Alebo bol pred tým inštalovaný v iných autách alebo aplikáciách. 2,5l motory sú predsa v iných autách dosť rozšírené, emisne aj výkonovo prešli tech. zmenami a dnes dosahujú výkony cez 200 koní a cez 400Nm a prežili viac ako 10r. Prečo to tak nebolo aj v prípade LR?
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
-
- Příspěvky: 14995
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Motor TD5, ako je to s ním?
TD5 měl minimálně dvě varianty - EURO2 a EURO3.
Následně to asi bylo o penězích - použil se motor od Forda - protože jeho výroba byla levnější (používá se pouze s drobnými změnami v jiných autech, kterých se dělá podstatně víc - je tady výrobně levnější). Kromě toho od systému čerpadlo-tryska se postupně upouští - systém common rail umožňuje dneska víc.
Následně to asi bylo o penězích - použil se motor od Forda - protože jeho výroba byla levnější (používá se pouze s drobnými změnami v jiných autech, kterých se dělá podstatně víc - je tady výrobně levnější). Kromě toho od systému čerpadlo-tryska se postupně upouští - systém common rail umožňuje dneska víc.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: Motor TD5, ako je to s ním?
E3 platila myslím od 2000. TD5 sa myslím začal používať už 98, ale to už určite ako E3, pretože na 2r. sa neoplatilo vyrábať inú variantu (bežná prax v osobákoch). V tom čase sa common rail sériovo používal už 2r. a bolo aj jasné, že v tom je budúcnosť. Prečo sa teda namáhali skonštruovať motor na 5r. ? Navyše sa common rail vo veľa prípadoch aplikoval do motorov, ktoré pred tým fungovali s klasickým palivovým systémom (napr. všetky 1.9 Fiat G - Fiat, alfa, lancia)MadTom píše:TD5 měl minimálně dvě varianty - EURO2 a EURO3.
Následně to asi bylo o penězích - použil se motor od Forda - protože jeho výroba byla levnější (používá se pouze s drobnými změnami v jiných autech, kterých se dělá podstatně víc - je tady výrobně levnější). Kromě toho od systému čerpadlo-tryska se postupně upouští - systém common rail umožňuje dneska víc.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
- MOPADŽI
- Příspěvky: 4295
- Registrován: 08 zář 2007 22:35
- auto: Def,Def a Def+Disco
- Bydliště: Orlickoústecko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor TD5, ako je to s ním?
Už se tady o tom psalo. Td5 je poslední motor, zkonstruovaný čistě Landroverem, než automobilku převzalo BMW. To pak začalo používat do L.R. své motory. Td5 byla již v testech a po zkouškách, proto se BMW rozhodlo, ji používat i po již zmiňovaném převzetí automobilky v seriové výrobě Landroverů.
Někde jsem to kdysi našel na nějakém Uk fóru...
Někde jsem to kdysi našel na nějakém Uk fóru...
Čas a Land Rover, nezastavíš... www.mopadzi4x4.eu