OLEJ
Moderátor: Miky_CZ
Re: OLEJ
Nenasel jsem vhodnejsi vlakno, na ktere navazat, tak tedy sem...v nasi motorkove konferenci se objevil prispevek s timhle odkazem, docela se to hodi i sem...
Jedno video do diskuze. Bylo by to pekne, kdyby to tak fungovalo, co? Snad neprileju moc oleje do ohne
http://www.youtube.com/watch?v=4S2FRNswGtQ
Jedno video do diskuze. Bylo by to pekne, kdyby to tak fungovalo, co? Snad neprileju moc oleje do ohne
http://www.youtube.com/watch?v=4S2FRNswGtQ
Disco I Modroush - holátko
-
- Příspěvky: 14995
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: OLEJ
Líbila se mi tam jedna poznámka toho rolbaře - pouze vymění filtr a doleje olej. To je to podstatné - jak ten filtr, tak dolévání oleje - ono ho jaksi přibývat nemá odkud. Ještě když jsem chvilku jezdil s kamionem, tak se tam olej pravidelně testoval a měnil až podle toho, jak ten test dopadl - 100 000km nebylo moc neobvyklé. Pravda je, že filtry to tam mělo trošku lepší než osobní auto a to nejenom olejové, ale i na vzduch a všechny odvětrání. Bylo to o pěnězích - toho oleje tam jsou desítky litrů.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: OLEJ
Niečo na tom pravdy je. V 95tom keď som začínal v IVECO bol interval na 9,5 a 13,4l motoroch 40 000km. V tom čase ešte frčali Liazky a Tatry s výmenou 10 000km. Jeden zákazník, aby nám dokázal, že interval 40 000km je chujovina, dal olej ( vtedy nejaký plnesyntetický MOBIL) po výmene na rozbor do štátnej skúšobne. Olej spĺňal všetky predpísané parametre s veľkou rezervou. Medzičasom majú veľkoobjemové motory MB cca 100 000km, MAN 120 000, IVECO a DAF od 98" 150 000km, všetko pri diaľkových prepravách. Realita je taká, že tých 150tis je taký hraničný interval, pretože po cca 120 000 sa už olej začína strácať vo väčšej miere. Ja v osobákoch už dávno (vlastne od tejto skúsenosti) mením vždy po 40 000km, jedine ak mi hladine klesne skôr, tak nedolievam, ale rovno mením. Doteraz som mal šťastie na motory, ktorých spotreba oleja nebola vyššia ako 0,5l na tých 30-40tis. Jedine služobná Oktávka má spotrebu 4l na interval podľa PC čo je asi 20 000km.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: OLEJ
som si pri tejto téme spomenul na dávneho kamaráta zubára, ktorý si asi 3r. po revolúcii kúpil nový Fiat Marea SW 2,4TD. Keď som sa ho po asi 4 rokoch pýtal ako často na tom treba meniť olej, povedal, že nevie, že doteraz nemenil a keď mu svieti mazanie, vždy niečo kúpi na čerpačke a doleje. A to mal vtedy cez 100 000km. Mal ju až kým sa nezačala vyrábať Alfa 159 a olej vraj menil len raz, keď mal haváriu a v servise mu povedali, že by bolo treba vymeniť aj náplne Chúďa Alfa je na tom rovnako. Povedať si nedá, vraj auto má slúžiť jemu a nie naopak. Nevedomosť má svoje výhody - niekedy.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
-
- Příspěvky: 14995
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: OLEJ
S olejem v diferákách to bude trošku horší - není tam filtr a navíc, dost často se do oleje dostane voda a tím ho znehodnotí (po brodění ...).
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: OLEJ
Nechcem zakladat novu temu tak sa pytam tu:
Daval niekto do D1 300Tdi motorovy olej 0W-40, 5W-40 alebo iny?
Pozeral som na stranky vyrobcov oleja a vecina odporuca 10W-40 alebo 15W-40 ale mobil odporuca 0W-40 alebo 5W-40. Viem ze je to len viskozna trieda no zaujima ma ci sa prejavila zmena na hlucnosit motora za tepla, studena alebo zimnych startoch ci niejak inak . Popripade pri inych viskoznych triadach.
Daval niekto do D1 300Tdi motorovy olej 0W-40, 5W-40 alebo iny?
Pozeral som na stranky vyrobcov oleja a vecina odporuca 10W-40 alebo 15W-40 ale mobil odporuca 0W-40 alebo 5W-40. Viem ze je to len viskozna trieda no zaujima ma ci sa prejavila zmena na hlucnosit motora za tepla, studena alebo zimnych startoch ci niejak inak . Popripade pri inych viskoznych triadach.
Re: OLEJ
Používám léta 5w40 (nejčastěji Mogul nebo Q8), 300 tdi 1997 automat. Bez potíží, průsaky "obvyklé" Návod výrobce vozu to umožňuje s ohledem na teploty provozu. Subjektivně má 5w hladší chod zejm. v zimním provozu, snad i nižší spotřebu. 40 dávám raději kvůli provozu za vyšších letních teplot (trochu zvýšený výkon, větší kola, nešetřím to - táhlé dálniční kopce...).
((())-----____
/_/__l__,\___\,___
l_--- l___l---[]===[]
(o)_)-o- (o)_)--o-)_)
/_/__l__,\___\,___
l_--- l___l---[]===[]
(o)_)-o- (o)_)--o-)_)